ماندگاری کاشت ابرو

در برخی از افراد به دلایلی از قبیل افزایش سن، اصلاح بیش از حد ابروها یا بسیاری از دلایل دیگر، ابروها دچار ریزش می شوند، این افراد برای جبران ریزش ابروها از کاشت ابرو استفاده می کنند، با کاشت ابرو، فرد جذاب تر و زیباتر به نظر می رسد، زیرا ابروها تأثیر زیادو نقش مهمی را در چهره افراد را ایفا می کنند، یکی از دغدغه های افرادی که اقدام به کاشت ابرو می کنند، ماندگاری کاشت ابرو می باشد.

عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو:

عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو

معمولا واحد های مو، موهایی که در ابرو کاشته می شوند، از اسکالپ یا پوست سر می گیرند، این موها بعد از کاشت به رشد طبیعی خود ادامه می دهند، هنگام کاشت ابرو سعی می کنند، واحد ها را از مناطقی از سر انتخاب کنند که در برابر ریزش مقاوم هستند، اتفاقاً یکی از مشکلاتی که افراد پس از کاشت ابرو دارند این است که موهای کاشته شده نسبت به موهای ابروی طبیعی، رشد بیشتری دارند، فرد برای جبران این عدم هماهنگی در ابروها، باید به طور مداوم ابروها را اصلاح کند بنابراین ابروهای کاشته شده مانند سایر موها رشدی طبیعی دارند، به عبارت دیگر ابروهایی دائمی می باشند، نتیجه کاشت ابرو در همه افراد یکسان نیست و نبوده و در افراد مختلف نتایج متفاوتی از کاشت ابرو می توانید مشاهده کنید، عوامل مختلفی بر میزان ماندگاری کاشت ابرو تأثیر دارد، ممکن است فرد در جلسه اول از کاشت ابرو رضایت داشته باشد و ابروهای کاشته شده در او نیز زیبایی و پرپشتی مطلوب را داشته باشند اما بعد از مدتی به دلیل تغییرات هورمونی یا بیماری خاص، ابروهای او دچار ریزش شوند، بنابراین ماندگاری کاشت ابرو به فاکتورهای داخلی در هر فرد بستگی دارد ولی بهترین نوع داشتن ابرو کاشتن ابرو می باشد و شما  عزیزان حتماً قبل از انجام عمل کاشت با متخصص خوب و کار بلد مشورت کرده و تمام سوالات ایجاد شده در ذهنتان را بازگو کنید تا به نتیجه مطلوبی که در نظر دارید دست یابید.

جنس موها

ماندگاری کاشت ابرو تا حد زیادی به قوی بودن واحد های موهای فرد بستگی دارد، همان طور که گفته شده، واحد هایی که برای کاشت ابرو انتخاب می شوند، معمولا از مناطقی گرفته می شوند که در برابر ریزش مو مقاوم هستند. همچنین جنس موهای زیبا جوی نیز بسیار مهم می باشد که متخصص کاشت حتما قبل از عمل کاشت این موارد را به صورت کاملاً مفید و مختصر توضیح خواهد داد.

رسیدگی و مراقبت از ابروها

ابروهای کاشته شده نیز نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند، رسیدگی و مراقبت ها بعد از کاشت ابرو، تاثیر زیادی در ماندگاری کاشت ابرو دارد، شستشوی ابروها در زمان های مناسب و با روش های مناسب، از جمله نکات مهم در مراقبت از ابروهای کاشته شده است که تاثیر زیادی در ماندگاری ابروها دارد، همچنین موارد دیگر که باید نسبت به آنها طی مدت زمان کوتاهی حساس باشید.

ورزش بعد از کاشت ابرو

ورزش

انجام ورزش و فعالیت های پرتحرک در زمان کوتاهی پس از کاشت ابرو، سبب ریزش موهای کاشته شده می شود، لازم است که فرد از انجام هرگونه ورزش و فعالیت پرتحرک بلافاصله پس از کاشت ابرو خودداری کند. 7 روز بعد از کاشت ابرو، انجام ورزش های سبک مانعی ندارد. معمولا بعد از 15 روز فرد قادر به انجام تمام فعالیت های عادی خود می باشد. در این زمان انجام ورزش های سنگین نیز تاثیری در ریزش موهای کاشته شده ندارد، رعایت کردن برخی از نکات ریز تاثیر بسزایی در ماندگاری ابرو ها را دارد.

تغذیه

از دیگر عواملی موثر بر نتیجه کاشت ابرو، رژیم غذایی فرد و استفاده از مواد غذایی تقویت کننده مو می باشد، به طور کلی رژیم غذایی بر سلامتی فرد بسیار موثر بوده و سلامتی تمام قسمت های بدن از جمله قلب و معده و سایر ارگان ها تحت تاثیر رژیم غذایی می باشد، از جمله عوامل موثر بر سلامتی و رشد مناسب موها، رژیم غذایی می باشد اهمیت رژیم غذایی بعد از کاشت ابرو یا مو بیشتر می شود. موهای تازه کاشته شده نیاز به توجه بیشتری دارند. لازم است که مواد غذایی مورد نیاز برای رشد مطلوب موها، از طریق تغذیه و رژیم غذایی فرد تامین شود.

دخانیات

مضرات استعمال دخانیات، سخنی تکراری و کلیشه ای می باشد، کسی نیست که از مضرات و اثرات زیانبار استعمال دخانیات نشنیده باشد، امروزه با توجه به تبلیغات بسیار گسترده در این زمینه، تمام افراد از آسیب های جبران ناپذیر استعمال دخانیات و سیگار آگاه هستند. دخانیات بر کاشت ابرو ها نیز تاثیر گذار هستند گفته می شود که اشخاص کاندیدای کاشت ابرو، بهتر است حداقل دو هفته بعد از کاشت ابرو از استعمال دخانیات و سیگار کشیدن خودداری کنند.

معمولاً مدت کوتاهی بعد ازکاشت ابرو، ابروها به طور موقت دچار ریزش می شوند، این دوره معروف به دوره شوک یا دوره تلوژن می باشد، اصلا نگران این موضوع نباشید زیرا امری طبیعی می باشد و پس از ریزش دوباره ابرو های کاشته شده به صورت کاملاً طبیعی رشد می کنند.

معایب کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی به شمار می‌آید به همین دلیل نیاز است یک متخصص حاذق و با دقت بالا این عمل را انجام دهد،به همین دلیل کاشت ابرو بسته به تراکم، ضخامت و مقدار پیوند مورد هزینه بالاتری به نسبت روش های دیگر مانند تاتو، فیبروز و… دارد.

ممکن است چند ماه زمان لازم باشد تا واحد های ریشه محکم شود ریزش بعد از کاشت ابرو و رشد مجدد ابروها باعث محکم شدن ریشه آنها خواهد شد، همچنین امکان دارد واحد های کاشته شده موی جدیدی ایجاد نکنند و نیاز به مرحله بعدی برای کاشت مجدد باشد، از دیگر معایب کاشت ابرو هزینه نسبتاً بالای آن می باشد.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

عوارض کاشت ابرو مانند:

  1. تورم و کبودی.
  2. درد یا بی‌حسی.
  3. ظاهر غیر طبیعی ابروها.
  4. خارش ابروها یا ناحیه اهدا کننده.
  5. خونریزی در ابرو یا ناحیه اهدا کننده.
  6. عفونت در ابرو یا ناحیه اهدا کننده.
  7. پوسته پوسته شدن در ابروها.
  8. ریزش ابروها.
  9. رشد سریع ابروها و …

حتما قبل از انجام عمل کاشت با متخصص خود در این زمینه مشورت و عجولانه تصمیم نگیرید و حتما خط رویش را قبل از انجام عمل به صورت دلخواه انتخاب کرده تا به آن نتیجه دلخواهی که می خواهید برسید.

با تشکر از شما عزیزان که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *