کاشت مو رباتیک با دستگاه Artas

دستگاه کاشت مو رباتیک با دستگاه آرتاس  تغییر و تحولی را در کاشت مو  بدون جراحی ایجاد کرده است،  این دستگاه یک سیستم کاشت مو پیشرفته  می باشد که در ادامه بیشتر راجع به این مقاله توضیح داده میشود.

تکنولوژی کاشت مو رباتیک با دستگاه آرتاس

تکنولوژی کاشت مو رباتیک با دستگاه آرتاس

کاشت مو رباتیک با دستگاه آرتاس  مدرن ترین تکنولوژی برای کاشت مو ها می باشد، این تکنیک به متخصص کاشت در استخراج واحد های مو FIT پیوند مو کمک می کند تا این فرآیند در نهایت دقت و استحکام انجام شود، ربات ARTAS که توسط مهندسین پژوهشگر در کالیفرنیا آمریکا ابداع شده است، از بهار سال 2011 توسط  FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) برای پیوند رباتیک مو تایید شده است.

یک روش کاشت مو رباتیک با دستگاه آرتاس

یک روش کاشت مو رباتیک با دستگاه آرتاس

کاشت مو ARTAS یک روش کاشت مو رباتیک با حداقل تهاجم می باشد که برای بازگرداندن ریزش مو در مردان و زنان استفاده می ‌شود. دستگاه رباتیک ARTAS برای انجام روش برش واحد مو FUE از رباتیک دقیق و الگوریتم ‌های هوشمند استفاده می ‌کند، که به همین دلیل از بهترین و محبوب‌ ترین روش‌ ها برای کاشت مو به حساب می ‌آید، کاشت مو رباتیک با دستگاه ARTAS عملا بدون درد بوده و همچنین به وسیله‌ ی این دستگاه بدون زخم شدن و مشکلات این چنینی کاشت مو صورت می ‌پذیرد.

از دیگر ویژگی ‌های منحصر به فرد این روش باید گفت که دستگاه ARTAS  رباتیک دقیق، سرعت، دقت و سازگاری را فراهم می‌ کند و همچنین دارای تصویر برداری دیجیتال پیشرفته و الگوریتم‌ های هوشمند می باشد که باعث ایجاد نتیجه ‌ای مطلوب بعد از کاشت می‌ شود، دیگر ویژگی کاشت مو رباتیک با دستگاه ARTAS نتایج طبیعی بعد از عمل بوده و در واقع وجود همین ویژگی ‌ها باعث علاقه ‌ی زیاد کاربران به استفاده از این دستگاه‌ ها برای کاشت مو شده است.

 

چرا کاشت مو با آرتاس

چرا کاشت مو با آرتاس

کاشت مو رباتیک با دستگاه ARTAS مزایای بسیاری را به زنان و مردانی که به دنبال کاشت مو و بازیابی کم پشتی مو هستند، ارائه می ‌دهد که همین مزایا و ویژگی ‌ها باعث می‌ شود از بین روش ‌های مختلف این روش منحصر به فرد را انتخاب کنیم، برخی از مزایای ARTAS عبارتند از:

  • بدون درد.
  • این روش دارای الگوریتم‌های هوشمند رباتیک می باشد.
  • دارای تصویر برداری دیجیتال پیشرفته.
  • این دستگاه بهترین واحد مو را برای برداشت شناسایی می ‌کند.
  • احتمال خستگی دستی یا خطای انسانی را از بین می ‌برد و …

 

آیا برای کاشت مو ها با این روش نیاز به تراشیدن مو می باشد؟

در این روش مو ها باید کوتاه شوند، کوتاه شدن مو ها کمک می کند که بررسی و تجزیه واحد ها به طور دقیق انجام شود، لازم است که بیماران در این زمینه دستور العمل های ارائه شده  توسط متخصص کاشت خود را در نظر داشته باشند.

 

مقایسه آرتاس با روش های سنتی

روش سنتی کاشت مو FIT فرایندی پر زحمت بود که به متخصصان نیز نیاز داشت تا صد ها و هزاران واحد مو را از ناحیه اهدا کننده بیمار به صورت دستی تشریح کنند، فناوری ARTAS کاشت مو توسط محققان و مهندسان برجسته برای بهبود نتایج رشد مو و همچنین تکمیل تکنیک FIT ساخته شده است، فناوری رباتیک با کمک متخصص به کادر کاشت اجازه می ‌دهد تا هر پیوند مو را دقیقا با همان قوام و دقت یکسان در کل مراحل برداشت کنند و هرگونه خطای انسانی یا خستگی را از بین ببرند.

 

این دستگاه به دلایل تحریم ها فعلا در ایران قابل خرید و راه اندازی نمی باشد. این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد.

 

کاندیدای مناسب روش آرتاس

  • کاشت مو رباتیک با استفاده از سیستم ARTAS برای افرادی که در مراحل پیشرفته ریزش مو قرار دارند، توصیه نمی شود.
  • علاوه بر این کاشت مو رباتیک ARTAS در افرادی که دچار ریزش مو ناشی از دارو، استرس یا درمان هایی از قبیل شیمی درمانی هستند، توصیه نمی شود، زیرا ریزش مو حاصل از این عوامل قابل برگشت است.
  • همچنین این روش کاشت مو برای بیمارانی که موهای روشن دارند و تمایلی به رنگ کردن این موها ندارند، توصیه نمی شود، سیستم ARTAS قادر به شناسایی موهای تیره می باشد.

 

معایب آرتاس

با توجه به مزایای بسیار زیاد این روش کاشت به نظر می رسد که معایب آن قابل چشم پوشی باشد.

  • یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف این روش کاشت مو این است که این روش کاشت مو فقط در بیمارانی قابل استفاده است که موهایی با حالت صاف و تیره رنگ دارند.
  • این روش کاشت مو فقط قادر به برداشت مو ها از پشت و کناره های سر می باشد، در صورتی که پشت و کنار های سر مو ها کم پشت باشند، استفاده از دستگاه کاشت مو با این روش امکان پذیر نمی باشد البته قابل ذکر است که پشت سر و کناره های گوش، بهترین مناطق شناخته شده برای برداشت واحد ها یا به عبارت دیگر، بهترین مناطق اهدا می باشند.
  • سرعت کاشت مو با استفاده از این دستگاه چندان بالا نیست، یک متخصص ماهر سرعتی بالاتر از کاشت مو با سیستم ARTAS را  دارد و …

 

*با تشکر از شما عزیزانی که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید*

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *