بهترین کاندیدای کاشت مو به روش HRT

استرسی که هر روزه به بسیاری از مردم وارد می ‌شود، از بخش‌ هایی که بیشتر در معرض این آسیب‌ قرار می‌ گیرند مو ها هستند،  روش ‌های درمان مو شامل دو گروه عمده‌ اند که به روش ‌های درمانی و روش ‌های ترمیمی بدون عمل معرفی شده ‌اند، کاشت مو به روش HRT از روش ‌های ترمیمی مو است که برای رفع نواقص ایجاد شده در مو اعمال می ‌شود.

انتخاب گرافت در کاشت مو به روش HRT 

انتخاب گرافت در کاشت مو به روش HRT

نکته بسیار مهم در کاشت مو به روش HRT ، انتخاب گرافت است به گونه ‌ای که بسیار شبیه موی طبیعی بوده و کسی متوجه مصنوعی بودن آن نشود، گرافت مورد استفاده در روش (HRT) متشکل از فیبرهای مصنوعی است که شباهت زیادی به موی طبیعی دارند، همچنین ساخت آن‌ ها به گونه ‌ای است که هوا در آن نفوذ می ‌کند، متخصص باید در زمان اجرای کار، مو های مصنوعی را با موی شما تطبیق دهد تا بعد از اتمام کاشت موی سر، طبیعی به نظر برسد، برای این منظور از دستگاه‌ های اسکن دیجیتال که قادر است جنس، رنگ، ضخامت و حتی حالت مو را تشخیص دهد استفاده خواهد شد.

بهترین کاندیدای کاشت مو به روش HRT

کاشت مو به روش HRT برای چه افرادی مناسب است؟

این روش ترمیمی به سنین خاصی محدود نمی ‌شود و تمام افراد در هر سنی می ‌توانند به کمک آن مو های خود را ترمیم کنند، افرادی که به دلیل بیماری تیروئید دچار ریزش موی سکه ‌ای شده ‌اند، می ‌توانند از این روش برای پر کردن نواحی طاس سر استفاده کنند، مشکلات ژنتیکی عامل دیگری برای طاسی سر در زنان و مردان می باشد، این افراد در صورتی که بانک موی قوی نداشته باشند، نمی ‌توانند اقدام به پیوند طبیعی مو کنند، لذا بهتر است از کاشت مو به روش HRT استفاده کنند.

روش ترمیمی (HRT) چیست؟

اگر با روش های کاشت مو آشنا باشید می دانید اولین نکته مهم در تکنیک هایی نظیر (FIT) ،(FUT) و یا (SUT) ، دسترسی به بانک موی مناسب است، در حقیقت کاشت موی طبیعی بر پایه برداشت گرافت های طبیعی، از بخشی از پوست سر فرد تحقق پیدا می کند، حال فرض کنید بنا بر دلایلی این امکان وجود نداشته باشد به طور مثال فرد کاملا بدون مو یا به اصطلاح طاس باشد، یا به دلیل ابتلا به بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، فرد امکان انجام کاشت موی طبیعی را نداشته باشد، شاید این جرقه ای برای روی آوردن به روشی جایگزین، نظیر روش ترمیم مو (HRT) باشد، روشی که وجه تمایز آن با دیگر تکنیک های کاشت، عدم نیاز به گرافت های طبیعی است.

در واقع گرافت و یا واحد موی مورد نیاز در  روش (HRT)، به صورت کاملا مصنوعی ساخته خواهد شد، البته در ساخت این گرافت ها، ساختار موی فرد کاملا در نظر گرفته می شود، ویژگی هایی نظیر رنگ و جنس موی فرد پارامتر های اصلی است که قبل از از انجام کاشت به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد، اما در نهایت می توان گفت نتیجه حاصل از این کاشت، شبیه به کلاه گیسی خواهد بود که بر روی پوست شما چسبیده است.

لازم به ذکر به دلیل معایب و محدودیت های زیاد روش (HRT) و همچنین عدم تایید توسط متخصصان با سابقه کلینیک آدنیس به هیچ وجه انجام این روش در کلینیک تخصصی آدنیس توصیه نمی شود و این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با این روش ترمیم مو می باشد.

بهترین کاندیدای کاشت مو به روش HRT

مراحل ترمیم کاشت مو به روش HRT

همان طور که در بخش های قبل گفتیم، ما در (HRT) ، نه با گرافت هایی طبیعی، بلکه با نوع مصنوعی آن سر و کار داریم، اما گرافت مصنوعی چیست و چه ساختاری دارد؟

گرافتی که در (HRT) از آن صحبت می کنیم، به طور کلی ساختاری مشابه با نوع طبیعی آن دارد، اما با جنسی از پلیمر این نوع گرافت که به نام گرافت ترانس درمال نیز از آن یاد می شود، شامل تعدادی فیبر مصنوعی، با ضخامت هایی در حدود 0/35 است، فیبر هایی که تلاش می شود به لحاظ ظاهری بیشترین شباهت به موی فرد را داشته باشد، ظاهر این گرافت ها شبیه به غشایی نازک است که حاوی تعدادی تار مو، تهیه شده به روش مصنوعی است که قابلیت نفوذ هوا در آن وجود دارد.

مهم ترین مرحله در روش ترمیمی (HRT) تطبیق تار های مصنوعی تولید شده با ساختمان موی فرد است، در واقع این مرحله می تواند تعیین کننده میزان طبیعی بودن نتیجه حاصل از کاشت با این روش باشد. در اینجاست که پای اسکن های دیجیتالی دقیق، جهت بررسی کامل موی فرد متقاضی به میان می آید.

مزایای ترمیم مو به روش HRT

کاشت مو به روش HRT را نمی توان یک عمل پیوند موی طبیعی نامید، زیرا در این روش از مو هایی شبیه به موهای واقعی فرد استفاده می شود که کاملا مصنوعی هستند.(HRT) هم مانند هر روش کاشت دیگری معایب و مزایایی را در کنار هم دارد، اما زمانی که پای انتخاب به میان بیاید، باید ببینیم مزایا می تواند بر معایب و محدودیت ها غالب باشد یا خیر؟  ما مزایا و معایب روش (HRT) را به شما خواهیم گفت، و حال شمایید که با آگاهی کامل می توانید انتخاب کنید.

در مورد مزایای این روش تنها می توان گفت که مناسب افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند و کاشت موی طبیعی برایشان امکان پذیر نیست. اما برای افرادی که بانک موی آن ها ضعیف است نیز چاره ای وجود دارد و آن هم کاشت مو به روش (BHT) می باشد، در این روش به دلیل عدم وجود بانک موی مناسب، برداشت گرافت ها از مو های بدن انجام می شود. و بهترین نوع کاشت برای این نوع افراد می باشد.

  • (HRT) روشی کاملا غیر تهاجمی است که به همین دلیل هیچ یک از عوارض ناشی از عمل را به همراه نخواهد داشت. عوارضی مانند خون ریزی و …
  • نیاز به مراقبت کمتر از گرافت های مصنوعی در مقایسه با نوع طبیعی آن.
  • انجام کلیه مراحل روش ترمیمی (HRT) در یک جلسه و بازگشت به فعالیت های روزانه معمول بلافاصله بعد از انجام کاشت و …

معایب کاشت مو به روش HRT

حال که با مزایای روش HRT  آشنا شدید، زمان آن رسیده که کمی هم از معایب این روش و دلایل عدم محبوبیت آن در مقایسه با کاشت طبیعی بدانید.

  • واحد های موی مورد استفاده در این روش رشد نکرده و در ابعادی ثابت باقی خواهند ماند.
  • امکان بروز حساسیت های پوستی و درگیر شدن با مشکلاتی از قبیل عفونت و یا قارچ بر روی پوست سر دور از ذهن نیست.
  • بالا بودن امکان ریزش گرافت های مصنوعی به کار رفته در کاشت (HRT) در موارد چرب بودن پوست سر.
  • امکان کم پشت شدن موها در اثر شوک ریزش.
  • امکان تغییر حالت و یا فر شدن واحد های مصنوعی به مرور زمان.
  • نیاز به ترمیم به صورت دوره ای و صرف هزینه بیشتر در قیاس با سایر تکنیک های کاشت.
  • هزینه ی بالای آن نسبت به عمل کاشت موی طبیعی و …

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین مرکز کاشت مو آدنیس در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *