مراقبت های بعد از کاشت مو

علاوه بر اطلاعات کافی درباره روش های کاشت مو و همچنین پیدا کردن متخصص کاشت، نکاتی درباره ی مراقبت های بعد از کاشت مو است که نیاز به اطلاع از آن خواهیم داشت که با رعایت آن ها می توان سرعت ترمیم و بهبودی را افزایش داد.

ویدیو مراقبت های بعد از کاشت مو

مرحله ی عمل و کاشت مو در حدود 4 تا 8 ساعت زمان می برد، گرچه می توان بعد از عمل و فردای روز عمل به کار های عادی خود بپردازید ولی اگر امکان استراحت وجود دارد حدود 3 تا 5 روز پس از عمل را استراحت کنید تا شرایط بهتری داشته باشید.

2ـ به دلیل تزریق شدن آرام بخش نیاز است تا روز عمل کسی را با خود بیاورید تا هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.

3ـ مصرف مشروبات الکلی، نوشیدنی های الکل دار اعم از آبجو ، ودکا ، برخی دارو ها و … تا یک هفته پس از کاشت ممنوع می باشد، چرا که باعث ایجاد تغییر در روند طبیعی گردش خون شده ، همچنین باعث کاهش تاثیر بی حسی می شود.

4ـ در روزهای اول پس از عمل به دلیل وجود خون خشک شده در مکان هایی که مو پیوند داده شده سعی کنید موی خود را به کسی نشان ندهید زیرا باعث حس بد در اطرافیان خواهد شد و امکان این که آن ها با قضاوت نا به جا شما را نا امید از این عمل کنند وجود دارد.

5ـ روز های اول پس از کاشت هنگامی که می خوابید و سرتان را روی بالش قرار می دهید مراقب باشید تا با تماس سر با بالش واحد های مو نریزند، اگر ریزش موی شما به صورت غیر طبیعی بود فورا به متخصص کاشت خود اطلاع دهید.

 

نکته مهم : سعی کنید سرتان عرق نکند زیرا این اتفاق ممکن است باعث عفونت در محل پیوند شود.

 

6ـ در روز های اول پس از عمل کاشت مو از شستن مو های خود اجتناب کنید.

7ـ مصرف دخانیات ممنوع همان طور که متخصصحتما این نکات را برای متقاضیان می کند، مصرف سیگار و قلیان تا سه هفته پس از کاشت مو ممنوع می باشد.

8ـ استفاده از کلاه و یا روسری باعث آسیب به واحد ها و همچنین کند شدن روند بهبودی خواهد شد.

9ـ رنگ کردن مو ها بعد از کاشت ممنوع، در صورت نیاز به رنگ کردن موها از ماه دوم به بعد این کار را انجام دهید. البته با مشورت گرفتن با متخصص کاشت خود.

10ـ در روز های اولیه بعد از عمل تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم خورشید نباشید، این کار باعث آسیب رساندن به گرافت های مو و همچنین طولانی شدن روند بهبود خواهد شد.

11ـ پس از این که متخصص شما شستن مو را مجاز اعلام کرد برای جلوگیری از عفونت حاص شده از عرق کردن به آرامی موهای خود را با آب و صابون ملایم شست و شو دهید.

12ـ شامپو ، تا یک ماه بعد از کاشت از شامپوی تجویز شده برای شست و شو استفاده نمایید، پس از آن می توانید از شامپوی مناسب با پوست سر خود استفاده نمایید.

13ـ نگرانی را از خود دور کنید،، در اولین روز های پس از عمل وجود زخم روی سر امری عادی است و این اتفاق سبب می شود فکرتان به این سمت برود که شاید این زخم ها تا همیشه روی سر باقی بماند، اما در اکثر افرادی که عمل کرده اند این طور نبوده و از بین خواهد رفت.

14ـ قضاوت سریع و عجولانه نسبت به عمل خود نداشته باشید، ترمیم مو عملی است که در طولانی مدت جواب خود را نشان می دهد.

15ـ انجام ورزش، تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش های حرفه ای و ورزش های سنگین مانند: شنا ، کشتی ، کوهنوردی و … خود داری کنید.

16ـ رسیدگی به مو ها مانند: صاف کردن ، فر کردن ، سشوار ، و … پرهیز کنید.

 

موهای کاشت شده چگونه رشد می کند؟

موهای جدید به یک باره رشد نمی کند و هر زمانی ممکن است رشد کند، سپس یک دوره استراحت کند و مجددا رشد کند، موهای چرخه رشد مخصوص به خود را دارد، موهای کاشت شده نیز یک چرخه خاص خود را دارند. فرایند جدا سازی موهای اهدا دهنده، برش دادن آن و کاشت آن اصولا در بقیه مراحل به تارهای مو شوک می دهد به همین دلیل است که در اغلب بیماران 6 الی 8 هفته بعد از کاشت، موهای کاشت شده کاملا می ریزد.

 

ریزش موها بعد از کاشت :

از یک هفته تا یک ماه بعد از کاشت موهای کاشته شده شروع به ریزش می کند اما نگران نباشید این روند کاملا طبیعی است و پس از مدت مذکور موهای ریخته شده دوباره شروع به رشد کرده و قرمزی ناحیه کاشت نیز از بین می رود، هرچند در برخی افراد ممکن است ریزش تا ابتدای ماه ششم ادامه دار باشد، اما اگر بعد از ماه ششم ریزش مو داشتید حتما با متخصص کاشت موی خود هماهنگ کنید.

نکته مهم : بی حسی سر بعد از کاشت مو ممکن است تا ابتدای ماه ششم طول بکشد، در ماهه های اول اگر در ناحیه کاشته شده بی حسی داشتید جای نگرانی نیست.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *