تقویت مو به روش مزوتراپی

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مطالبی را در خصوص تقویت مو به روش مزوتراپی و از مزایا و معایب ، چگونگی انجام این روش و… را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مزوتراپی مو چیست؟
مزوتراپی مو چیست؟

مزو تراپی مو باعث جلوگیری از ریزش، ضمخت کردن موهای کرکی و بخشیدن جان دوباره به پوست و موی سر و تقویت آن می شود. مزوتراپی مو یکی از روش های درمانی برای ریزش مو در مردان و زنان می باشد و روشیست بسیار موثر.

در این روش با تنظیم کردن فاکتور های رشد، ویتامین ها و پروتئین ها در پوست سر افرادی که مبتلا به ریزش مو هستند، درمان صورت می گیرد در دنیای امروز مزوتراپی یکی از سریع ترین روش ها برای درمان ریزش مو می باشد و به ایجاد تعادل هورمونی و غلبه بر عوامل مختلف مؤثر بر ریزش مو کمک می کند.

این روش برای اعمال نیاز به جراحی ندارد و از جمله روش های غیر تهاجمی به شمار می رود. در روش مزوتراپی دارو های به طور مستقیم در محل ریشه‌ی مو تزریق می شوند، از مزوتراپی برای اهداف مختلفی استفاده می شود ، به عنوان مثال، برای تقویت مو (حتی بعد از کاشت مو) یا جوان سازی، و … این روش، اول بار توسط دکتر مایکل پیستور در سال 1952 در فرانسه ابداع و مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از روش مزوتراپی مو مقادیر کافی از مواد تقویت کننده‌ رشد مو در محل ریشه‌ مو تأمین می شود، در هیچ روش درمانی دیگری نمی توان اینگونه مواد مغذی را در محل و دقیقاً به مقدار کافی به ریشه مو رساند. نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع حاصل می شود.

مزوتراپی مو چگونه  صورت می گیرد

مزوتراپی به طور کلی با دو روش انجام می شود، روش اول، با سرنگی که سوزن بسیار نازک و کوتاهی دارد، تزریق در زیر پوست انجام می شود. در روش دوم، از تفنگ مزوتراپی استفاده می شود، روش دستی مزوتراپی نسبت به روش گان، رایج تر می باشد، بنابراین، مزوتراپی بدون تزریق سوزن انجام نمی گیرد. هم چنین، روش هایی که در آن، ماده مورد نظر در سطح پوست، مالیده شده و ماساژ داده می شود نیز مزوتراپی به حساب نمی آید.

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب می باشد ؟

تمام افرادی که دچار ریزش مو هستند و یا تار مو های نازکی دارند که نیازمند تقویت باشد می توانند از خدمات مزوتراپی مو بهره ببرند.( مونث و مذکر )

افرادی که نسبت به درمان های هورمونی حساسیت دارند و یا وقت و حوصله‌ کافی برای استفاده‌ روزانه محلول ها را ندارند از روش های جایگزینی مانند مزوتراپی برای مو، می توانند استفاده کنند که روشی موثر می باشد همچنین سریع.

توصیه های قبل از مزو تراپی مو:

یک روز قبل از مزوتراپی استفاده از محلول های ریزش مو را قطع کنید. پیش از مراجعه برای انجام مزوتراپی مو لازم است موها را با شامپوی مناسب شستشو دهید و پس از آن از هیچ گونه ماده‌ی موضعی و حتی محلول های ضد ریزش مو اعم از گیاهی و شیمیایی استفاده نکنید.

در ادامه مطلب به مزایا و معایب مزوتراپی مو  و همچنین انجام آن بعد از کاشت می پردازیم با ما همراه باشید.

مزایای مزو تراپی مو چیست؟

مزوتراپی برای موها سبب اصلاح و بازگردانی تعادل هورمونی در نواحی واحد های مو، رساندن مواد مغذی به ریشه‌ موها و بهبود گردش خون می شود. مو ها نیز پیر می شوند و یکی از اثرات مهم مزوتراپی جوان سازی مو ها و جلوگیری از پیرشدگی زودرس می شود. انجام مزو ترائی در همه سنین مجاز بوده و مانعی وجود ندارد.

معایب مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از کم ‌خطرترین خدمات زیبایی به شمار می رود، در صورتی که توسط متخصص صورت بگیرد، در غیر اینصورت با عوارضی مانند: کبودی، خارش، احساس درد در محل تزریق ایجاد می شود.

فولیکول های مو همواره به مواد مغذی نیاز دارند و برای درمان ریزش مو باید این نیاز را به طور پیوسته تأمین نمود. اگر مشکل ریزش مو با یک دوره انجام مزوتراپی درمان نگردد نیاز به تکرار آن وجود دارد. معمولاً حداقل سالی یک یا دو بار انجام دوره های مزوتراپی برای مو تجویز می شود. باید گفت فواصل انجام این درمان بسته به وضعیت افراد مختلف، متفاوت خواهد بود و متخصصان متناسب با شرایط هر فرد، دفعات مورد نیاز را تعیین می کنند.

پس از مزوتراپی مو استحمام تا 24 ساعت ممنوع است و در طول دوره‌ی مزوتراپی، نباید از رنگ و سایر مواد شیمیایی روی موها استفاده کرد، همچنین در صورت امکان در روزهای بعد از تزریق روزانه چند دقیقه محل تزریق را با انگشتان خود ماساژ دهید. مزوتراپی در واقع روشی است که در آن ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی در نقاطی از بدن تزریق می شود، گاهی این تزریق به منظور رشد بیشتر موها و گاهی با اهداف دیگر انجام خواهد شد. خدمات مزوتراپی گاهی برای رشد موهای سر و گاهی برای رشد موهای ابرو ارائه می شوند. همچنین آقایانی که تمایل به تقویت و پرپشت کردن ریش و سبیل دارند نیز می توانند از روش مزوتراپی بهره ببرند.

برای مشاهده‌ی نتایج مزوتراپی برای مو، باید دو تا سه ماه صبور باشید تا زمخت شدن و تقویت موها را رویت کنید.

نکته مهم :

خانم های باردار، بیماران قلبی، افرادی که مبتلا به سرطان های پیشرفته هستند، افرادی که داروهای ضد انعقادی مصرف می کنند و افرادی که دیابت کنترل نشده دارند باید از انجام مزوتراپی برای موها پرهیز کنند.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی بعد از کاشت مو توصیه می شود ؟

مزوتراپی روش مناسبی برای تقویت ریشه موهای کاشته شده است و متخصص کاشت مو معمولا انجام چند جلسه مزوتراپی پس از کاشت مو را توصیه می کنند، مزوتراپی سبب افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی و در نتیجه سبب تحریک رشد موها می شود.

پ ن : انجام مزوتراپی باعث تقویت ریشه مو و جوان سازی مو می شود و برای همه افراد انجام این روش را پیشنهاد می کنیم. ممنونیم که تا پایان مطلب با ما همراه بودید و امید واریم پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *