مسائل پیرامون کاشت ریش و سبیل

مسائل پیرامون کاشت ریش و سبیل: بسیاری از مردان ایرانی دوست دارند ریش و سبیل پرپشت داشته باشند. زیرا در کشور ما به دلیل شرایط فرهنگی و زمینه های مذهبی، گذاشتن ریش و سبیل یکی از آثار زیبایی چهره مردان به حساب می آید. موهای صورت مانند ریش هدیه ای از جانب خداوند است که برخی از ما فاقد آن هستیم. با این حال، خبر خوب این است که تقریباً همه می توانند با کاشت ریش و سبیل، ریش و سبیل شاداب و زیبایی داشته باشند.

در این مقاله می خواهیم تمامی مسائل پیرامون کاشت ریش و سبیل را با هم مرور کنیم. از یک کاندید مناسب برای پیوند گرفته تا عوارض پیوند ریش و مراقبت های پس از پیوند. با این حال، قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، باید ببینیم علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی در برخی از مردان چیست.؟

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل

مشکلات ریش و سبیل در مردان به طور کلی به سه صورت قابل مشاهده است:

  • اکثر مردان در برخی از قسمت های صورت (مثل لب ها) ریش ندارند، اما در قسمت های دیگر تراکم خوبی وجود دارد، به عنوان مثال چانه پر از مو است.
  • برخی از مردان ریش و سبیل پر دارند، اما موهایشان کم پشت و ضعیف است. این افراد معمولا نمی توانند ریش و سبیل بگذارند.
  • ریش و سبیل ژنتیکی، مادرزادی یا اکتسابی معمولا در تعداد کمی از مردان وجود ندارد.
  • ما می توانیم این مشکلات را با کاشت ریش و سبیل حل کنیم، البته اگر کاندید مناسبی برای این عمل باشید.

پس دلیل ضعف موهای ریش و سبیل چیست؟ حقیقت این است که دلایل زیادی برای کوچک شدن ریش و سبیل شما وجود دارد. دانستن این دلایل خوب است، اما روش درمان همه آنها تقریباً یکسان است: پیوند ریش و سبیل.

در اینجا به برخی از دلایل مهم تر اشاره می شود:

1) عوامل ژنتیکی

عوامل ارثی یا ژنتیکی شاید مهم ترین علت ایجاد ریش و سبیل در ناحیه کمر باشد. اگر پدر و پدربزرگ شما ریش و سبیل پرپشتی داشتند، احتمالاً شما نیز چنین خواهید داشت. اگر وضعیت برعکس باشد، به احتمال زیاد ریش و سبیل پرپشتی نخواهید داشت. البته وضعیت ریش و سبیل در خانواده مادر نیز مهم است.

وقتی می گوییم چیزی ارثی یا ژنتیکی است، یعنی هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را تغییر دهد. در حال حاضر کاشت ریش و سبیل تنها راه حلی است که داریم. داروها، لوسیون ها، سرم ها، مزوتراپی و روش های دیگر نمی توانند مانند یک معجزه الهی ریش و سبیل شما را رشد دهند! پس گول تبلیغات دروغین و ادعاهای پوچ را نخورید.

2) هورمون ها

هورمون ها می توانند یکی از عوامل نازک شدن ریش و سبیل باشند. هورمونی که در رشد ریش و سبیل تأثیر حیاتی دارد، تستوسترون است. یکی از هورمون های جنسی بدن که به عنوان هورمون جنسی مردانه نیز شناخته می شود. البته خانم ها هم این هورمون را می سازند اما میزان ترشح آن در آقایان بیشتر است.

در پسران، تولید و ترشح تستوسترون در دوران بلوغ افزایش می یابد. شاید دیده و تجربه کرده باشید که ریش و سبیل مردان در سنین نوجوانی پرپشت می شود. برخی از متقاضیان پیوند ریش و سبیل کسانی هستند که تستوسترون کمتری در بدن خود تولید می کنند.

تستوسترون در پوست به DHT یا دی هیدروتستوسترون تبدیل می شود. DHT مانند تستوسترون روی فولیکول ها تاثیر دارد، اما به دلیل اینکه یک هورمون موضعی است، برای مدت طولانی در بافت باقی می ماند و تاثیر بیشتری نسبت به تستوسترون بر روی مو دارد. در پوست ما آنزیمی به نام 5-آلفا ردوکتاز (5AR) وجود دارد که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. داروهایی که این آنزیم را مهار می کنند (مانند فیناستراید) برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه استفاده می شود.

در افراد مبتلا به ریزش موی ارثی (آلوپسی آندروژنیک)، DHT باعث ریزش مو در سر و رشد مو در سایر قسمت های بدن می شود. بنابراین اگر آنزیم 5AR کم باشد یا تولید DHT به هر دلیلی کاهش یابد، موهای گردن و صورت کمتر می شود. برخی از متقاضیان پیوند ریش و سبیل افرادی هستند که دارای آنزیم 5 آلفا ردوکتاز پایین در بدن خود هستند.

در نهایت، در برخی از مردان، خون رسانی به نواحی گونه ضعیف تر از سایر نواحی صورت است. بنابراین مواد مغذی و هورمون های کمتری در این ناحیه به فولیکول ها می رسد. مشکلی که باعث می شود برخی از مردان گونه ها و لب های بدون مو داشته باشند.

3) جراحات و بیماری ها

برخی از آسیب های پوستی و بیماری های پوستی می توانند باعث طاسی موقت یا دائمی در نواحی ریش و سبیل شوند. برخی از آن ها:

  • زخم و اسکار
  • بخیه
  • شکسته شده
  • اعمال جراحی مانند جراحی ترمیم شکاف کام
  • سوختگی
  • فولیکولیت (التهاب فولیکول)

البته ریزش ریش و سبیل ناشی از موارد فوق همیشه دائمی نیست، اما اگر دائمی باشد، تنها راه اصلاح این وضعیت، رشد سبیل است.

جدای از این موارد، آلوپسی آره آتا یا آلوپسی آره آتا نیز می تواند باعث ریزش ریش و سبیل شود. در آلوپسی آره آتا، ریزش مو (روی سر یا ریش) معمولاً موقتی است، اما به صورت دوره ای عود می کند. طاسی ناشی از آلوپسی آره آتا با ایمپلنت قابل درمان نیست.

4) سبک زندگی

همه ما می دانیم که باید به اندازه کافی بخوابیم، غذای سالم بخوریم، ورزش کنیم و سطح استرس خود را کاهش دهیم. اینها برای سلامت عمومی بدن و همچنین رشد ریش و سبیل شما مهم هستند. در مورد رژیم غذایی

مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل

داشتن ریش و سبیل پرپشت از نظر زیبایی مزایای زیادی دارد. علاوه بر این، شرایط فرهنگی و اجتماعی در کشور ما و سایر کشورهای خاورمیانه به گونه ای است که داشتن ریش (یا حداقل گذاشتن ریش و سبیل) برای مردان مهم است. اما حقیقت این است که مردان با ریش و سبیل پرپشت در سراسر جهان مردانه تر به نظر می رسند.

از مهم ترین مسائل پیرامون کاشت ریش و سبیل به مزایا و معایب کاشت مو در این زمینه ها بپردازیم:

  • تنها درمان واقعی کاشت مو تنها درمان دائمی و موثر برای ریزش مو در نقاط مختلف بدن از جمله صورت و سر است.
  • میزان موفقیت بالا 70٪ تا 100٪ از پیوندها با موفقیت به پوست سالم پیوند می شوند. برای پوست آسیب دیده این میزان بین 40 تا 70 درصد است.
  • بدون درد و بدون جراحی. کاشت مو به هر قسمت از بدن بدون درد، خونریزی و بخیه. البته ما روش هایی داریم که تهاجمی تر هستند و با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.
  • بازیابی سریع. روش های کاشت مو امروزی کمتر تهاجمی و کم زحمت هستند. قرمزی، التهاب و تورم صورت از عوارض طبیعی کاشت است و ظرف چند روز از بین می‌رود. تقریبا از روز دوم می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید اما بهتر است چند روز استراحت کنید.
  • ریش و سبیل شما بلند می شود. همانطور که اشاره کردیم موهای کاشته شده رشد می کنند و شما می توانید آنها را به مدل دلخواه خود کوتاه کنید.

معایب

کاهش ذخایر بانک مو. مناسب ترین فولیکول برای پیوند صورت و سر، فولیکول هایی هستند که در پشت سر قرار دارند. اگر از این ریشه ها برای کاشت ریش استفاده کنیم، ممکن است در آینده ریشه کافی برای کاشت مو نداشته باشیم.

از ترسناک ترین مسائل پیرامون کاشت ریش و سبیل این است که ریش شما 3 هفته پس از کاشت می ریزد. نگران نباش و نترس! این یکی از اتفاقات طبیعی پس از کاشت ریش است. فولیکول های کاشته شده در مدت زمان بسیار کوتاهی یک تار موی جدید تشکیل می دهند و فضای خالی موهای ریخته شده پر می شود.

کاندیداهای مناسب برای کاشت ریش و سبیل:

به طور کلی همه مردانی که خواهان ریش و سبیل طبیعی و پرپشت هستند می توانند ریش و سبیل بگذارند. اینکه آیا شما کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر، در طول مشاوره به طور کامل بررسی می شود.

  • مردانی با وضعیت سلامت عمومی مثبت.
  • کسانی که ریش و سبیل کمی دارند تا حدی طاس هستند یا ریش یا سبیل مادرزادی ندارند.
  • کسانی که انتظارات درستی از کاشت ریش دارند و محدودیت ها و عوارض این روش درمانی را می دانند.

کاشت ریش و سبیل در آدِنیس

ریش و سبیل به عنوان یکی از مزیت های زیبایی مردان محسوب می شود. بطوریکه بسیاری از آقایان تمایل دارند ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند. به علاوه در دین و فرهنگ ما ایرانی ها آمده است که گذاشتن ریش زیبایی یک مرد را دو چندان می کند.

اما برخی از آقایان هستند که از ریش و سبیل کم پشتی برخوردارند و همین موضوع آن ها را نگران کرده است. ولی ما یک خبر خوب برای این افراد و همه آقایانی که به زیبایی ریش و سبیل خود اهمیت می دهند داریم. کاشت ریش آدنیس با بهره گیری از آخرین تکنولوژی کاشت ریش در روش  FUE ( بدون جراحی ، برش و بخیه ) برای اولین بار در ایران به روش Super FUE Smart، با مدرن ترین دستگاه های ساخت آمریکا و جدیدترین تکنیک ها دارای تاییدیه CE European هستند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *