جدیدترین و بهترین روش کاشت ریش کدام است

جدیدترین و بهترین روش کاشت ریش کدام است


بهترین روش کاشت ریش چیست؟ رشد مو و ریزش مو در افراد متفاوت است، موهای پرپشت و سریع برخی از افراد اصلا نمی ریزند، اما ممکن است برای رشد ریش خود دچار مشکل شوند. افراد دیگری هم هستند که به سرعت کچل می شوند اما به راحتی می توانند ریش های پرپشت و بلند داشته باشند.

اگرچه کاشت مو یک گزینه محبوب برای افرادی است که دچار ریزش مو و طاسی هستند، کاشت ریش برای افرادی که نمی توانند به طور کامل رشد کنند یا به طور طبیعی ریش های نازک و تکه ای دارند نیز مناسب است. در صورت داشتن شرایط لازم برای کاشت ریش و مراجعه به متخصص حاذق، کاشت ریش نتایج دائمی و کاملا طبیعی را برای شما به ارمغان می آورد.

کاشت ریش و سبیل

بسیاری از محصولات موجود در بازار وعده کاهش ریزش مو را می دهند، اما هیچ راه حل واقعا موثری برای رشد ریش وجود ندارد. برای افرادی که نمی توانند ریش خود را به اندازه و شکل دلخواه در بیاورند، تنها گزینه قابل اعتماد غیر از هورمون درمانی، پیوند ریش است. در طول کاشت ریش، جراح فولیکول‌های موی سالم را از ناحیه اهدا کننده می‌گیرد و سپس آن‌ها را به ناحیه ریش که ناحیه گیرنده است پیوند می‌دهد.

اما جدای از اینکه بهترین روش کاشت ریش چیست، در تمامی روش های کاشت مو، ابرو و ریش، ناحیه اهدا کننده یا بانک مو از بدن خود متقاضی گرفته می شود تا پیوند به قسمت جدید بدن با موفقیت انجام شود. به طور کلی از پشت سر و نواحی بالای گوش برای کاشت ریش استفاده می شود، زیرا موهای این نواحی در برابر ریزش مقاوم هستند و بیشتر شبیه موهای ریش هستند. ریشه های کاشته شده پس از طی مراحل بهبودی در جای خود ثابت می شوند و به مرور زمان مانند یک ریش معمولی شروع به رشد می کنند و ظاهری کاملا طبیعی و پرپشت ایجاد می کنند.

چرا ریش بکاریم؟

کاشت ریش می تواند باعث رشد مو حتی در مناطقی شود که قبلاً رشد نکرده اند. در حالی که کاشت ریش در میان مردانی که از رشد طبیعی ریش خود ناراضی هستند رایج است، اما می تواند برای بسیاری از بیماران مبتلا به اسکارهای صورت که در رشد طبیعی ریش اختلال ایجاد می کند نیز مفید باشد. استفاده از موهای خود متقاضی برای کاشت ریش باعث می شود که بافت، رنگ و نوع فولیکول های موی کاشته شده با موهای ریش سازگار بوده و ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد. پس از دوره رشد اولیه ریش پیوندی، می‌توانید مانند ریش خود کوتاه کنید، شکل دهید یا رنگ کنید.

یکی از مهمترین مزیت های کاشت ریش این است که متقاضی می تواند مدل ریش مورد نظر خود را انتخاب کند، گرافت های مو را می توان در هر کجا که بخواهید قرار داد و شما بر ظاهر جدید خود کنترل کامل دارید. اگر به طور طبیعی ریش نامرتب دارید، ممکن است بخواهید چند ناحیه را پر کنید، اگر زخم هایی دارید که از رشد مو در نواحی خاصی از صورتتان جلوگیری می کند، می توانید از کاشت ریش برای پوشاندن آنها استفاده کنید، یا اگر ریش دارید، می توانید پیوند ریش انجام دهید.

جدید ترین و بهترین روش کاشت ریش

یکی از مطمئن ترین راه ها برای پرپشتی ریش کاشت است که با استفاده از روش های جدید و پیشرفته نتیجه ای موفق و همیشگی را به همراه خواهد داشت. از آنجایی که کاشت ریش به این معنی است که مو برداشته شده و به نواحی طاسی صورت پیوند زده می شود، از همان روش های کاشت مو استفاده می شود.

دو روش اصلی پیوند ریش وجود دارد که جراحان پلاستیک می توانند از آنها برای حذف ریش های نازک یا لکه های طاسی روی صورت مردان استفاده کنند. از این دو روش بعنوان بهترین روش کاشت ریش نام برده می شود. این روش ها با توجه به نحوه برداشت فولیکول های مو متفاوت است، پس از گرفتن گرافت ها با روشی مشابه در نواحی مورد نظر برای پیوند قرار می گیرند.

1- تکنیک FUT

FUT که به عنوان تکنیک نواری نیز شناخته می شود، مخفف پیوند واحد فولیکولی است. در طی این روش، جراح نواری از پوست را از پشت سر که در آن مو ضخیم‌تر است، برمی‌دارد و قبل از قرار دادن فولیکول‌ها، محل برش را بخیه می‌زند. بخیه هایی که برای بهبودی ناحیه اهدا کننده استفاده می شود بعد از حدود 10 روز برداشته می شوند.با گذشت زمان، جای زخم بسیار رنگ پریده و محو می شود، اما هرگز به طور کامل ناپدید نمی شود. نوار بریده شده از پیوند FUT معمولاً چندین سانتی متر طول دارد، به این معنی که بیماران باید موهای خود را به اندازه کافی بلند کنند تا جای زخم پنهان شود.

پس از برداشتن پوست حاوی واحدهای فولیکولی، جراح آن را به گرافت های جداگانه برای پیوند تقسیم می کند. برش های بسیار کوچکی (تقریباً 0.5 میلی متر) در ناحیه ریش ایجاد می شود که برای قرار دادن گرافت های مو نیاز به پیوند دارد.

2- تکنیک FUE

روش FUE مخفف عبارت Follicular Unit Extraction می باشد، روشی جدیدتر که در سال های اخیر بسیار رایج شده است و زمان بهبودی را افزایش می دهد و نیاز به برش خطی (نوار) ​​را که باعث ایجاد جای زخم می شود را از بین می برد. در طول کاشت مو FUE، جراح به جای برداشتن نوار بزرگی از بافت از پوست سر و جدا کردن فولیکول‌ها، گرافت‌های کوچکی از فولیکول‌های مو می‌گیرد. بسیاری از جراحان برای انجام بهتر این کار از ابزار کوچکی به نام استپلر استفاده می کنند. پس از انجام گرافت ها، ادامه کاشت مو مشابه روش FUT است، برش های کوچکی در ناحیه ای که باید پیوند زده شود ایجاد می شود و ریشه ها در این برش ها قرار می گیرند.

جدید ترین و بهترین روش کاشت ریش کدام است؟
جدید ترین و بهترین روش کاشت ریش کدام است؟

مراقبت های قبل و بعد از کاشت ریش و سبیل

از آنجایی که فرآیند کاشت ریش و سبیل و رسیدن به نتیجه مطلوب زمان بر و اغلب پرهزینه است، لازم است از هر گونه عاملی که نتیجه را به خطر می اندازد خودداری کرد. قبل و بعد از کاشت باید به نکات زیر توجه کرد:

قبل از کاشت ریش و سبیل

  • برای تسریع بهبودی پوست یک هفته قبل از جلسه کاشت مو ویتامین C مصرف کنید.
  • ۳ روز قبل از کاشت از مصرف نوشیدنی های الکلی، داروهای ضد التهابی مانند ژلوفن و ایبوپروفن خودداری کنید.
  • اگر از فیناستراید استفاده می کنید، یک روز قبل و 6 ماه پس از کاشت، مصرف را قطع کنید.
  • در روز کاشت ریش و سبیل از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، نوشابه های انرژی زا، قهوه که خونریزی را افزایش می دهند دوری کنید.
  • 10 روز قبل از جلسه کاشت از مصرف آسپرین خودداری کنید. قبل از استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند داروهای ضد انعقاد بهتر است با پزشک مشورت کنید.

بعد از کاشت ریش و سبیل

  • تورم صورت 24 تا 48 ساعت پس از کاشت به اوج خود می رسد و طی 2 تا 4 روز آینده فروکش می کند.
  • پس از سه روز تمام زخم های جزئی بهبود می یابند.
  • روز بعد از کاشت باید از محلول ضدعفونی کننده برای شستن صورت خود استفاده کنید.
  • در روز دوم از آب سرد و صابون با pH ملایم استفاده کنید.
  • چهار و شش ماه بعد از کاشت ریش و سبیل برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت از آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک به موقع استفاده کنید.

پس از 3 ماه، موهای کاشته شده می ریزند، رشد مجدد طول می کشد. برای دیدن نتیجه مطلوب باید حدود 1 سال صبر کنید.

مزایای کاشت ریش چیست؟

اگرچه این ترجیح کاملاً شخصی است، اما به طور کلی ارزش زیبایی شناختی چهره فرد را افزایش می دهد. به طور طبیعی، ریش بخشی جدایی ناپذیر از شخصیت مرد است، بنابراین مراقبت از آن مهم است. کاشت در سوختگی ها و آسیب های بیماران نیز بسیار مفید است و منجر به بهبود ظاهر طبیعی می شود. بهترین روش کاشت ریش معمولا هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد. با کمک آن می توان به حداکثر ضخامت ریش دست یافت. عمل جراحی نسبتاً بدون درد بود و بیماران از درد شکایتی نداشتند. همچنین زمان نقاهت کوتاهی دارد.

 

عوارض کاشت ریش

روش اصلی پیوند ریش و جدید ترین روش های کاشت ریش در آدنیس انجام می شود مطمئناً می دانید که هر روشی با تمام مزایا، معایبی نیز دارد:

کاهش ذخایر بانک مو: فولیکول های روی پشت به عنوان بانک دانه روی سر و صورت استفاده می شود. در صورت استفاده از این فولیکول ها، ممکن است برای کاشت مو در آینده با کمبود فولیکول در این ناحیه مواجه شوید.

ریزش ریش 3 هفته پس از کاشت: این کاملا طبیعی است و همین اتفاق در مورد موهای طبیعی بدن نیز می افتد. فولیکول های پیوند شده به سرعت موهای جدید رشد می کنند و موهای از دست رفته به سرعت جایگزین می شوند.

هزینه کاشت ریش چقدر است؟

در حال حاضر هزینه این عمل بین 6 تا 7 میلیون برآورد شده است. این فرآیند یکی از دشوارترین کاشت ها محسوب می شود. بنابراین شامل هزینه بالایی می شود. هزینه کاشت ریش تقریباً به اندازه تمام کاشت مو است. یکی از مسائل اصلی در مورد کاشت ریش مربوط به منطقه ای است که در آن انجام می شود. پیوند به ناحیه صورت بدون هیچ مشکلی قابل انجام است. اما به دلیل وجود رگ های خونی و غدد لنفاوی، کاشت در زیر چانه و ناحیه گردن توصیه نمی شود.

کاشت ریش در آدِنیس

ریش و سبیل به عنوان یکی از مزیت های زیبایی مردان محسوب می شود. بطوریکه بسیاری از آقایان تمایل دارند ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند. به علاوه در دین و فرهنگ ما ایرانی ها آمده است که گذاشتن ریش زیبایی یک مرد را دو چندان می کند.

اما برخی از آقایان هستند که از ریش و سبیل کم پشتی برخوردارند و همین موضوع آن ها را نگران کرده است. ولی ما یک خبر خوب برای این افراد و همه آقایانی که به زیبایی ریش و سبیل خود اهمیت می دهند داریم. کاشت ریش آدنیس با بهره گیری از آخرین تکنولوژی کاشت ریش در روش  FUE ( بدون جراحی ، برش و بخیه ) برای اولین بار در ایران به روش Super FUE Smart، با مدرن ترین دستگاه های ساخت آمریکا و جدیدترین تکنیک ها دارای تاییدیه CE European هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *