کاشت ریش و سبیل به روش FIT چگونه انجام میشود؟

کاشت ریش و سبیل به روش FIT چگونه انجام میشود؟


کاشت ریش و سبیل با موهای طبیعی یک روش درمانی است که عموماً برای مردانی که مشکلات ریش جزئی یا خالی در صورت دارند، از جمله ریش و سبیل استفاده می شود. ریزش موی صورت می تواند ژنتیکی باشد یا در اثر جراحات ناشی از جراحی یا سوختگی ایجاد شود. مراحل و فرآیند کاشت ریش و سبیل همانند کاشت ریش می باشد. روش هایی که برای کاشت ریش و سبیل استفاده می شود روش های FUE و FUT می باشد. این روش ها با موهای طبیعی دائمی هستند و ریش و سبیل کاشته شده با این روش بدون ریزش روی صورت شما باقی می ماند. اما کاشت ریش به روش FIT چیست؟

کاشت ریش به روش FIT چیست؟

کاشت ریش با روش FIT یکی از روش های غیر جراحی کاشت ریش محسوب می شود و غیر جراحی بودن این روش مزیتی است که بسیاری از افراد را به کاشت ریش با روش FIT سوق می دهد و در نتیجه باعث می شود رایج ترین نوع کاشت ریش البته در نهایت این پزشک متخصص است که باید بگوید کدام روش کاشت ریش برای بیمار مناسب و با شرایط جسمانی بیمار مناسب است؛ اما خود افراد می توانند روی استفاده از روش خاصی تمرکز کنند.دقیق ترین معیار برای انتخاب روش مناسب برای کاشت ریش، بررسی وضعیت بانک موی بیمار است. پس از بررسی و اندازه گیری میزان فولیکول های موجود در بانک مو، یکی از روش های کاشت توسط پزشک توصیه می شود.

مراحل کاشت ریش با روش FIT

  • استفاده از بی حس کننده های موضعی در مناطق برداشت و کاشت
  • با کمک ابزارهای حساس و مخصوص، موها یکی یکی از محل مورد نظر (بانک مو) برای اهدا برداشته می شود.
  • عقیم سازی و خالص سازی پیوندها با جداسازی آنها از یکدیگر
  • ایجاد شکاف های نازک و باریک در محل مورد نظر جهت کاشت با دستگاه پانچ جهت قرار دادن ریشه های آماده.
  • پانسمان سر بیمار برای جلوگیری از آسیب و آلودگی احتمالی

مزایای کاشت ریش و سبیل با روش FIT

  • در محلی که پیوند گرفته می شود جای زخم وجود ندارد و در نتیجه جای زخم وجود ندارد.
  • زمان بهبودی کوتاه است.
  • این روش را می توان برای رسیدن به نتیجه مطلوب تکرار کرد.
  • امکان رشد ریش با تراکم کامل مو وجود دارد.
  • به صرفه هم هست.

کاشت ریش و سبیل به روش FIT
کاشت ریش و سبیل به روش FIT

معایب کاشت ریش و سبیل با روش FIT

از آنجایی که رفع موهای زائد در کاشت ریش FIT به صورت جداگانه انجام می شود، این روش نسبت به روش های دیگر زمان بیشتری می برد. از طرف دیگر، ریشه های طولانی تر آنها را آسیب پذیرتر می کند و باعث می شود برخی از آنها کارایی خود را از دست بدهند. یکی دیگر از معایب کاشت ریش با روش FIT محدودیت جذب ریشه است. به همین دلیل این روش برای کسانی که نیاز به ریش و سبیل متراکم دارند مناسب نیست.

کاندیدای مناسب برای کاشت ریش و سبیل به روش FIT

تا زمانی که موهای سالمی روی پوست سر خود داشته باشید می توانید کاشت ریش انجام دهید. کاشت ریش و سبیل از 24 سالگی قابل انجام است. البته مو و ریش فرد حتما باید توسط پزشک معاینه شود و در صورت تایید می توان کاشت ریش یا سبیل انجام داد. زیرا ریش در 30 سالگی کامل می شود و اگر تا آن زمان صبر کنید و نتیجه نگرفتید می توانید شروع به کاشت کنید.

کاشت ریش برای کسانی که ریش و سبیل کم دارند، کسانی که ریش یا سبیل نیمه طاس دارند و یا کسانی که ریش و سبیل مادرزادی ندارند مناسب است. کسانی که فقط برای زیباتر شدن صورت خود می خواهند کاشت ریش انجام دهند تمام محدودیت ها و عوارض این روش درمانی را می دانند.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل با روش FIT

به طور کلی، روند بهبود پیوند ریش یا سبیل بین 1 تا 2 هفته طول می کشد. ممکن است در چند روز اول پس از کاشت، قرمزی، خارش، تورم و ناراحتی را تجربه کنید، این طبیعی است و خیلی سریع برطرف می شود. اکثر ریش های کاشته شده در دوران نقاهت معمولاً همانطور که اشاره کردیم به صورت عادی ریخته می شوند و معمولاً بعد از 4 ماه این موهای ریخته دوباره رشد می کنند.

در طول دوره نقاهت باید مراقب پوست ناحیه کاشته شده و همچنین موهای کاشته شده باشید.مراقبت های کلی بعد از کاشت شامل:

  • موهای کاشته شده نباید بیش از حد تحریک شود، بنابراین خارش و خاراندن ناحیه کاشته شده ممنوع است.
  • صورت خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • فعالیت بدنی شدید انجام ندهید.
  • نواحی کاشت و اپیلاسیون مو را به خوبی تمیز کنید تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری شود.
  • استفاده از پماد آنتی بیوتیک با نظر پزشک بی خطر است.
  • در روزهای اول پس از کاشت، کاملاً ضروری است که به پشت دراز بکشید تا ناحیه صورت تحت فشار و تماس قرار نگیرد.
  • در دوران نقاهت، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل ممنوع است.
  • رقیق کننده های خون نباید استفاده شوند.
  • استفاده از سونا یا شنا در آب گرم ممنوع است.
  • مناطق کاشته شده را نباید 5 روز پس از کاشت شستشو داد.
  • شما باید دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

عوارض کاشت ریش و سبیل با روش FIT

کاشت ریش و سبیل به روش
کاشت ریش و سبیل به روش

در روش کاشت ریش به روش FIT اگر بیمار پس از عمل، از دستورات پزشک به دقت پیروی کند، عوارض جانبی به حداقل می رسد. با این حال، از آنجایی که کاشت یک روش جراحی است، بیماران ممکن است عوارض جانبی مانند حساسیت به لمس، قرمزی و تورم خفیف صورت را پس از جراحی (معمولاً 5 روز) تجربه کنند. این عوارض با صبر و دقت به طور طبیعی برطرف می شود. به بیمار گفته می شود که چگونه و چه زمانی به ریش و سبیل خود دست بزند. ریزش مو یکی از عوارض جانبی است که می تواند یک هشدار باشد، اما در واقع بخشی طبیعی از روند بهبودی است. و موها معمولاً در عرض 3 ماه دوباره رشد می کنند.

کاشت ریش در آدِنیس

ریش و سبیل به عنوان یکی از مزیت های زیبایی مردان محسوب می شود. بطوریکه بسیاری از آقایان تمایل دارند ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند. به علاوه در دین و فرهنگ ما ایرانی ها آمده است که گذاشتن ریش زیبایی یک مرد را دو چندان می کند.

اما برخی از آقایان هستند که از ریش و سبیل کم پشتی برخوردارند و همین موضوع آن ها را نگران کرده است. ولی ما یک خبر خوب برای این افراد و همه آقایانی که به زیبایی ریش و سبیل خود اهمیت می دهند داریم. کاشت ریش آدنیس با بهره گیری از آخرین تکنولوژی کاشت ریش در روش  FUE ( بدون جراحی ، برش و بخیه ) برای اولین بار در ایران به روش Super FUE Smart، با مدرن ترین دستگاه های ساخت آمریکا و جدیدترین تکنیک ها دارای تاییدیه CE European هستند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *