چه مراقبت هایی بعد از کاشت ریش لازم است؟

مراقبت های بعد از کاشت ریش: اکثر آقایان دوست دارند ریش و سبیل پرپشتی داشته باشند اما گاهی به دلیل عوامل ژنتیکی، استرس، جراحی یا بیماری های هورمونی، ریش و سبیل یا خط ریش آقایان صاف و راضی کننده نیست. در این موارد پیوند ریش می تواند یکی از راه حل های درمانی موثر برای این دسته از افراد باشد.

با کاشت ریش می توانید در اسرع وقت ریش و سبیل پرپشت داشته باشید. پزشک متخصص با استفاده از کاشت مو در ناحیه پشت گردن به خوبی سعی می کند موهای این ناحیه را پرپشت کند. کاشت ریش شبیه کاشت مو است و معمولاً با استخراج واحد فولیکولی (FUE) انجام می شود. همانطور که در سایر مقالات کاشت مو ذکر شد، در این روش جای زخم روی صورت وجود ندارد و نتایج دائمی است. در زیر با کاشت ریش و مراقبت های بعد از ریش بیشتر آشنا خواهید شد.

نکات مراقبتی قبل و پس از کاشت ریش

عموماً در جلسات اول، پزشک وضعیت ریش و بانک موی شما را ارزیابی می کند و از مناسب بودن کاشت ریش برای شما مطمئن می شود. پس از اخذ تاییدیه پزشک، افراد باید به مراقبت های قبل و بعد از کاشت ریش عادت کنند.

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از عمل کاشت مو باید به آن توجه کنید ترک الکل، سیگار و انواع داروها است. همچنین توصیه می شود 10 روز قبل از پیوند از مصرف آسپرین یا داروهای ضد التهابی خودداری شود. مصرف قرص ویتامین C یک بار در روز می تواند در بهبود نتایج پیوند ریش موثر باشد.

قبل و بعد از جراحی از مصرف غذاهای حاوی کافئین خودداری کنید. خوردن صبحانه سبک صبح قبل از عمل، تغذیه سالم و خواب کافی، دوری از استرس و پرهیز از ورزش های سنگین نیز می تواند روند بهبودی کاشت ریش را کوتاه کند.

کاشت ریش یکی از دائمی ترین و طبیعی ترین راه های ترمیم موهای از دست رفته با کمک فولیکول های مو است. در واقع فولیکول های مو از بانک مو به ناحیه دیگری منتقل می شوند. این کار با استفاده از ابزارهای خاص استخراج انجام می شود و تخصص و مهارت پزشک در نتایج آن بسیار موثر است.

پرورش ریش چگونه انجام می شود؟

عمل پیوند ریش معمولا در یک جلسه و در کمتر از 5 ساعت انجام می شود و یک درمان سرپایی است. پزشک سعی می کند با کمک بی حس کننده موضعی درد را برای متخصص زیبایی به حداقل برساند. پس از برداشتن ریشه از بانک مو، سعی می کند پیوندها را به طبیعی ترین شکل بکارد.

همانطور که گفته شد، پیوند ریش با استخراج واحد فولیکولی (FUE) انجام می شود. در این روش به جای برداشتن یک تار مو از ناحیه اهداکننده، تک تک واحدهای فولیکول از بانک مو جدا شده و با کمک ابزار دقیق یک به یک کاشته می‌شوند. از آنجایی که در این روش چهره زیبا نمایان می شود، زخم با روش تریکوفیتیک بسته می شود تا جای زخم بعد از عمل به حداقل برسد.

حدود یک ماه پس از کاشت، فولیکول‌های موی پیوند شده شروع به ریزش می‌کنند، اما ریشه‌ها به بهبودی ادامه می‌دهند. سه ماه بعد، موها دوباره رشد می کنند و برای زیباجو یک ریش کامل تشکیل می دهند. ریش های کاشته شده در 12 تا 18 ماهگی بیشتر، قوی تر و بلندتر از قبل می شوند.

کاشت ریش باعث افزایش اعتماد به نفس، ایجاد ظاهری جذاب و مردانه، ترمیم لکه های ریش، لکه ها و ناحیه کمر و ترمیم قسمت های طاسی صورت می شود. زمان بهبودی این عمل زیبایی بسیار کوتاه است و معمولاً با کمترین درد پیش می‌رود. به یاد داشته باشید که برای کاشت ریش نیازی به تعطیلات طولانی ندارید.

نکات مراقبتی پس از کاشت ریش

مراقبت های قبل از کاشت ریش

  • قبل از عمل پیوند ریش هرگز از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید و مصرف هر دارویی را به متخصص خود اطلاع دهید تا در صورت لزوم پزشک آن را با داروی دیگری جایگزین کند.
  • توصیه می شود شب قبل از کاشت ریش استحمام کنید، پوست صورت باید کاملا تمیز و عاری از آلودگی باشد تا خطر عفونت کاهش یابد.
  • یک هفته قبل از کاشت ریش طبیعی از مصرف هر گونه مولتی ویتامین یا داروهای ضد التهابی خودداری کنید.
  • بیماری قلبی و غیره در صورت داشتن هر گونه بیماری حتماً موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • استفاده از هر نوع تنباکو حدود یک ماه قبل از کاشت ریش ممنوع است.
  • توصیه می شود اگر به داروی خاصی حساسیت دارید با پزشک خود مشورت کنید.
  • در روز کاشت ریش ترجیحا لباس های گشاد و دکمه دار بپوشید تا بتوانید به راحتی تعویض کنید.
  • حداقل 24 ساعت قبل از کاشت ریش از خوردن و نوشیدن قهوه و تمام غذاهای حاوی کافئین خودداری کنید.

مراقبت های بعد از کاشت ریش

رعایت نکات مراقبتی پس از کاشت ریش می تواند سرعت بهبودی را افزایش داده و نتایج موفقیت آمیزی را با کمترین عوارض به همراه داشته باشد. در زیر مراقبت های بعد از کاشت ریش را خواهید آموخت:

  • استراحت کافی

اگر همراهتان بعد از کاشت ریش چند روزی شما را برای استراحت به خانه ببرد بهتر است.

  • در روزهای اول از شستن صورت خودداری کنید

در روزهای اول پس از پیوند صورت خود را با آب نشویید و حتی از دست زدن به نواحی ملتهب با دست خیس خودداری کنید. هرچه نواحی کمتری لمس شود، احتمال عفونت یا آسیب به فولیکول های پیوندی کمتر می شود.

  • از کرم ها و ژل های حاوی الکل استفاده نکنید

موهای جدید خود را پس از جراحی و دوره نقاهت به درستی بتراشید و هرگز از ژل اصلاح یا کرم های حاوی الکل استفاده نکنید، این مواد باعث خشکی و تحریک پوست می شوند.

  • زخم ها و پوسته ها را دستکاری نکنید

از چیدن، مالش یا خاراندن پوسته هایی که در ناحیه ریش ایجاد می شود در روز دوم تا پنجم خودداری کنید.

  • پرهیز از فعالیت های ورزشی سنگین

سعی کنید در هفت روز اول دوره نقاهت از فعالیت های سنگین دوری کنید، زیرا تعریق در ناحیه تیراندازی و صورت باعث عفونت می شود. در پایان این مدت صورت خود را با آب گرم و مواد شوینده توصیه شده توسط پزشک بشویید.

  • استفاده از آنتی بیوتیک ها و مسکن ها

استفاده از آنتی بیوتیک ها و مسکن ها طبق توصیه پزشک می تواند عفونت و درد پوست را تا حد زیادی از بین ببرد.

  • سیگار نکشید

هرگز در طول دوره نقاهت سیگار نکشید. سیگار باعث کاهش جریان خون و انقباض عروق خونی می شود. این امر بر رشد موهای ریش پیوند شده تأثیر منفی می گذارد.

  • آب کافی بنوشید

هر روز آب کافی بنوشید، نوشیدن آب کافی نقش مهمی در روند بهبودی بدن دارد. آب به راحتی می تواند مواد زائد را از بدن خارج کند و زخم ها را به سرعت التیام بخشد. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز توصیه می شود.

  • تراشیدن صورت ممنوع است

برای اصلاح صورت به مدت شش ماه به جای تیغ از قیچی استفاده کنید. این می تواند از التهاب پوست جلوگیری کند.

  • یک رژیم غذایی سالم و مناسب انتخاب کنید

داشتن یک رژیم غذایی حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها نیز برای بهبودی سریعتر ضروری است.

کاهش عوارض کاشت ریش

کاشت ریش معمولاً بدون درد است، فرد معمولاً در عرض یک هفته بهبود می‌یابد و پس از 14 روز می‌توان ریش را کوتاه کرد. گاهی اوقات پزشک برای جلوگیری از درد یا عفونت های احتمالی آنتی بیوتیک یا پماد و مسکن تجویز می کند.

کاشت ریش و پیوند ریش در صورتی که در مراکز معتبر و قابل اطمینان زیر نظر پزشک متخصص انجام شود با کمترین عارضه همراه است. عوارض جانبی این روش شامل کبودی خفیف، تورم، موهای زیر پوستی، لایه برداری، حساسیت، خارش و التهاب است. همه این عوارض در عرض چند روز برطرف می شوند، توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، نظارت پزشک خود را دنبال کنید و تمام توصیه های مراقبتی را دنبال کنید.

کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است

برخی از مردان دارای نقاط طاس یا موهای ریز روی صورت خود هستند، در حالی که برخی دیگر دچار سوختگی، بیماری های هورمونی، آلوپسی و غیره هستند. این افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند. در بیشتر موارد، پزشک جراحی را با استفاده از موهای پشت سر انجام می دهد. موهای پشت گردن از نظر بافت و ضخامت بسیار شبیه موهای ریش هستند، بنابراین پزشک ترجیح می دهد از موهای گرفته شده از این ناحیه برای کاشت ریشه های سالم استفاده کند. کنترل اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت ریش هستید یا خیر توسط پزشکان و مشاوران تعیین می شود. در نتیجه، شما نباید این کار را به تنهایی انجام دهید.

کاشت ریش در آدِنیس

ریش و سبیل به عنوان یکی از مزیت های زیبایی مردان محسوب می شود. بطوریکه بسیاری از آقایان تمایل دارند ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند. به علاوه در دین و فرهنگ ما ایرانی ها آمده است که گذاشتن ریش زیبایی یک مرد را دو چندان می کند.

اما برخی از آقایان هستند که از ریش و سبیل کم پشتی برخوردارند و همین موضوع آن ها را نگران کرده است. ولی ما یک خبر خوب برای این افراد و همه آقایانی که به زیبایی ریش و سبیل خود اهمیت می دهند داریم. کاشت ریش آدنیس با بهره گیری از آخرین تکنولوژی کاشت ریش در روش  FUE ( بدون جراحی ، برش و بخیه ) برای اولین بار در ایران به روش Super FUE Smart، با مدرن ترین دستگاه های ساخت آمریکا و جدیدترین تکنیک ها دارای تاییدیه CE European هستند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *