مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

ابروهای پرپشت یکی از نمادهای زیبایی ظاهری هستند. ریزش ابرو یا جای زخم و بخیه روی زیبایی صورت تاثیر می گذارد و می تواند اعتماد به نفس افراد به خصوص خانم ها را از بین ببرد. کاشت ابرو تنها راه حل دائمی برای برداشتن قسمت های خالی ابرو و پرپشت شدن آن است. پس از انتخاب پزشک و کلینیک مناسب، مراقبت های بعد از کاشت ابرو و مراقبت از ابرو در طول روند بهبودی یکی از مهم ترین عوامل برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

اگر به توصیه های مشاوران کاشت مو دقیق عمل کنید و به مراقبت های بعد از کاشت ابرو توجه کنید، با مشکل و عارضه خاصی مواجه نخواهید شد. شاید این سوال در ذهن شما باشد که مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟ یا بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟ در این مقاله تمام نکات مهمی که در روند بهبودی پس از کاشت ابرو باید به آن ها توجه کنید را توضیح می دهیم. پس با ما همراه باشید

مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو موفق برای رسیدن به ظاهری زیبا کافی نیست. فرد باید از ابروهای کاشته شده بعد از عمل به بهترین نحو مراقبت کند. زیرا فولیکول های پیوندی هنوز با مکان های جدید خود سازگار نشده اند و کاملا آسیب پذیر هستند. مراقبت های زیر پس از کاشت ابرو باید انجام شود:

  1. لباس مناسب بپوشید

حداقل 5 روز پس از کاشت ابرو از لباس های دکمه دار و زیپ دار استفاده کنید. لباس هایی که مناسب شما هستند، مانند تی شرتی که برای پوشیدن آن باید روی سر خود بکشید، باعث حرکت و ریزش موهای کاشته شده می شود.

2. در معرض نور خورشید قرار ندهید

نور مستقیم دارای اشعه های مضر است. به همین دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر روی ابروهای کاشته شده آسیب جدی به ریشه ابرو وارد می کند. برای محافظت از خود در برابر نور خورشید می توانید از عینک آفتابی بزرگ یا کلاه محافظ استفاده کنید.

3. چگونه درست بخوابیم

تورم صورت، سنگینی، سردرد و حتی بی خوابی از عوارض هر جراحی است. نحوه خوابیدن شما در پیشگیری یا کاهش برخی از این عوارض موثر است. 3 تا 4 روز بعد از جراحی در هنگام خواب سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید و در حالت نیمه نشسته بخوابید.

برای این منظور می توانید از چند بالش استفاده کنید. دقت کنید زاویه پشت شما 45 درجه باشد. هرگز روی شکم دراز نکشید و از لمس ابروها با بالش یا هر چیز دیگری خودداری کنید.

4. به ابروهای خود فشار نیاورید

فولیکول های مو در ناحیه ابرو با زاویه خاصی نسبت به جهت ابروهای اصلی کاشته می شوند. در روزهای اول جراحی، زمانی که حلقه ها هنوز قوی نیستند و احتمال افتادن یا حرکت وجود دارد، باید از وارد کردن فشار به آنها خودداری کنید.

5. ورزش های سنگین ممنوع است

حداقل تا یک هفته پس از کاشت ابرو از ورزش و فعالیت های سنگین خودداری کنید. ورزش شدید ورم، خونریزی، جابجایی یا گرفتگی عضلات را تشدید می کند. بعد از یک هفته می توانید فعالیت ها و ورزش های سبک انجام دهید اما همچنان تا هفته دوم از ورزش های سنگین مانند دویدن، دوچرخه سواری، گلف و بدنسازی خودداری کنید. بازدید از شنا، سونا و استخر در دوره نقاهت کاشت ابرو توصیه نمی شود.

6. از فعالیت هایی که باعث تعریق می شود خودداری کنید

فعالیت های سنگین یا ورزش باعث تعریق در ناحیه پیشانی می شود. عرق پیشانی به ابرو می ریزد و همه آلودگی های آنجا را با خود می برد. تجمع عرق و جذب ناخالصی ها باعث عفونت زخم ها و آسیب فولیکول ها می شود.

7. نحوه شستشوی صحیح صورت را یاد بگیرید

شستشوی روزانه پس از کاشت ابرو از تجمع آلودگی جلوگیری می کند و خطر عفونت را کاهش می دهد. در روزهای اول محلول شامپو و آب گرم را روی ابروها اسپری کنید و با حرکات سبک و مداوم بشویید. برای این کار می توانید از شامپو بچه یا هر شامپویی که پزشکتان داده است استفاده کنید.

8. آرایش

مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی به عنوان سم برای ابروهای کاشته شده عمل می کنند. آنها روند بهبودی را طولانی می کنند و حتی از بیرون آمدن ابروها و ریزش آنها جلوگیری می کنند. بنابراین حداقل تا 2 هفته پس از کاشت از آرایش ابرو خودداری کنید. رنگ کردن ابرو از هفته چهارم بی خطر است.

9. اجتناب از استرس

استرس و بیماری های روانی یکی از مهم ترین عوامل ریزش ابرو است. هورمون هایی که در اثر استرس ترشح می شوند فولیکول های مو را از بین می برند و از رشد آنها جلوگیری می کنند. ابروهای کاشته شده در هفته دوم و سوم شروع به ریزش می کنند. این پدیده می تواند استرس شما را افزایش دهد. اما دانستن این نکته مفید است که افتادگی ابروها یکی از مراحل رشد طبیعی است و ریشه ها از ماه سوم شروع به رشد می کنند.

10. با داروهایی که پزشک داده است ابروهای خود را مرطوب نگه دارید.

پس از کاشت ابرو، پوسته ها و اسکارهای کوچکی را در ناحیه ابرو مشاهده خواهید کرد. این پوسته ها بعد از حدود یک هفته شروع به ریزش می کنند. با این حال، لازم است به یاد داشته باشید که ابروهای خود را به طور مرتب در این دوره مرطوب کنید تا از خونریزی جلوگیری شود. یک روز پس از جراحی می توانید هر 2 یا 3 ساعت از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

11. داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید

پس از اتمام کاشت ابرو، پزشک نسخه‌ای از داروهایی را که باید مصرف کنید برای شما می‌نویسد. استفاده از این داروها می تواند باعث درد، تورم، عفونت و غیره شود. در پیشگیری موثر است. مشاوران کلینیک ما مدت ها پس از کاشت بر وضعیت شما نظارت خواهند کرد.

12. مولتی ویتامین و مکمل مصرف کنید

ویتامین E و B کمپلکس برای بهبود زخم ها، تقویت پوست و مو بسیار مفید است. مصرف غذاهای حاوی این ویتامین ها و مواد معدنی مانند روی و آهن در دوران نقاهت بسیار توصیه می شود. قرص های تقویت کننده و مکمل های غذایی توسط کلینیک آدنیس تجویز می شود.

13. الکل مصرف نکنید و سیگار نکشید

مصرف الکل و تنباکو روند بهبود زخم را پیچیده می کند. نوشیدن الکل با داروهای تجویزی خاص، مانند آنتی بیوتیک ها، می تواند باعث کما شود. برای اطمینان و کوتاه کردن روند بهبودی کاشت ابرو، توصیه می کنیم حداقل یک ماه قبل و حداقل دو هفته بعد از عمل از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.

14. برای جلوگیری از عفونت از زخم ناحیه اهداکننده مراقبت کنید.

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است و مانند همه عمل های جراحی می تواند عوارضی مانند عفونت داشته باشد. انجام کاشت ابرو در کلینیک کاشت ابرو معتبر و رعایت استانداردها احتمال عفونت را بسیار کم می کند. اما برای اطمینان، زخم های ناحیه دهنده را تا چند روز پس از عمل با فشار مستقیم آب نشویید و در معرض نور خورشید قرار ندهید.

مراقبت از زخم بعد از کاشت ابرو به روش کاشت FUT

بهبود زخم در FUT می تواند 6 تا 12 ماه طول بکشد. در این مدت زخم ها قرمز و برجسته می شوند و سپس سفید و صاف می شوند. باید صبور باشید و از زخم ها تا بهبودی کامل مراقبت کنید. از روز دوم بخیه ها و زخم ها را به آرامی با آب گرم بشویید. پس از پاکسازی، پماد ارائه شده در کلینیک را دو بار در روز با گوش پاک کن روی زخم بمالید. کرم های ترمیم کننده زخم از 90 روز تا یک سال پس از برداشتن بخیه ها استفاده می شود. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مستقیم اشعه های خورشید می توانید از ضد آفتاب های حاوی اکسید روی استفاده کنید.

مراقبت از زخم بعد از کاشت ابرو به روش FUE

در روش FUE یک سرم شستشو برای مراقبت از زخم به شما داده می شود. 4 روز بعد از عمل از این سرم و پومادهای مخصوص در ناحیه اهداکننده استفاده کنید. یک هفته بعد از کاشت ابرو می توانید از کرم های ترمیم کننده از 90 روز تا یک سال استفاده کنید. در این روش نیز مانند روش FUT اجتناب از نور خورشید ضروری است.

بعد از کاشت ابرو چه اتفاقی می افتد؟

تا 7 روز پس از کاشت، ناحیه ابرو پوسته پوسته و قرمز است. در اثر شستشوی مداوم، پوسته ها و پوسته ها می ریزند و ابروها عادی می شوند. از هفته دوم و سوم موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند.

این شوک ریزشی یک پدیده طبیعی است و به تقویت ریشه های کاشته شده کمک می کند. بعد از سه یا چهار ماه، موها دوباره شروع به رشد می کنند و از ماه ششم ضخیم تر می شوند. یک سال بعد نتیجه نهایی کاشت ابرو دیده می شود.

خطرات کاشت ابرو چیست؟

اگر کاشت ابرو در کلینیک مناسب و معتبر انجام شود هیچ خطری وجود نخواهد داشت. اما در صورت عدم مراقبت کافی یا پیوند اشتباه، عوارضی مانند خونریزی، آسیب عصبی، کبودی، تورم، عفونت، جای زخم و ناهماهنگی ابروها ایجاد می شود. کلینیک آدنیس با ارائه بیمه نامه ایران ذهن مشتری را از انواع عوارض نجات می دهد و در صورت نارضایتی خدمات این مجموعه تا حصول رضایت مشتری ادامه دارد.

راه های تقویت ابروهای کاشته شده چیست؟

برای تقویت و رشد سریع ابروها به تغذیه مناسب نیاز دارید. وجود پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی کافی در مواد غذایی مختلف در تقویت ابرو موثر است. پس از تکمیل کاشت، پزشک نسخه کاملی از داروهای لازم مانند مکمل ها و تقویت کننده ها را برای شما می نویسد.

مزوتراپی یکی دیگر از روش های تقویت ابرو پس از کاشت است. علاوه بر همه اینها، نتایج عمل تا مدت ها پس از کاشت توسط مشاوران بالینی پیگیری می شود و توصیه های لازم داده می شود.

آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

کاشت ابرو یک راه حل قطعی و دائمی در درمان ریزش ابرو است. اگر کاشت ابرو با موفقیت انجام شود و تمام نکات مراقبتی لازم در دوران نقاهت پس از کاشت ابرو در نظر گرفته شود، نیازی به ترمیم یا کاشت مجدد نخواهید داشت.

کاشت ابرو آدِنیس

کاشت ابرو، نیز به عنوان یکی دیگر از روش های زیباسازی صورت است که طرفداران خود را دارد. با پیشرفت علم و بالا رفتن دانش دنیا هر روز با روش های نوین روبرو می شود که یکی از آنها کاشت طبیعی ابرو است. که در این اواخر، جایگزین خوبی برای روش هایی مانند تاتو و هاشور شده است. ابرو یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی صورت هر انسانی است. اما برخی افراد ممکن است به دلایلی مثل بیماری، سوختگی و… ابروی کمی داشته باشند. تیم کاشت ابرو آدنیس با بروز ترین تجهیزات و روش های نوین این پیوند را برای افراد متقاضی انجام می دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *