سن مناسب کاشت مو

سن مناسب کاشت مو به دو عامل کلی بستگی دارد: یکی جنسیت و دیگری علت طاسی، برای خانم‌ ها و افرادی که به دلیل صدمه دیدن پوست سر دچار طاسی شده ‌اند. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

سن مناسب کاشت مو چند سال می باشد

سن مناسب کاشت مو چند سال می باشد

سن مناسب کاشت مو چند سال می باشد ؟ محدودیت سنی وجود ندارد، سن مناسب بیشتر برای آقایانی مطرح می ‌شود که از ریزش موی ژنتیکی رنج می‌ برند، در مورد این افراد بهتر است کاشت مو در سنین بالاتر از 25 سالگی انجام شود، برخی از کلینیک های سودجو برای دریافت متاقضی افراد زیر 25 سال را مجاب می کنند که می توانند کاشت مو انجام دهند که این موضوع کاملا اشتباه بوده و شما عزیزان باید با مشورت متخصص کاشت و گذشت سن بالای 25 سال اقدام به کاشت مو خود کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا مطالبی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

بررسی سن مناسب کاشت مو

بررسی سن مناسب کاشت مو

در متقاضیان جوان نمی ‌توان پیش‌ بینی کرد که نواحی بانک مو در آینده چه وضعیتی خواهد داشت، اگر ریزش مو در نواحی بانک مو تثبیت نشده باشد، یعنی افتراق بین مو های دائمی و مو هایی که در آینده دچار ریزش خواهند شد، دشوار می باشد، در این صورت ممکن است مو های کاشته شده، نسبت به ریزش مقاوم نباشند و بریزند، به علاوه اگر ریزش مو به طاسی ‌های شدید ختم شود، بانک مو هم خالی شده و جای زخم کاشت مو قابل رویت می ‌شود. هرچه ریزش مو در سنین پایین ‌تری آغاز شود، احتمال این که به طاسی ‌های شدید تری ختم شود بیشتر می باشد، اگر متقاضی جوان در آینده دچار طاسی شدید شود، رسیدن به تراکم‌ هایی که او را راضی می‌ کند، باعث کم پشت شدن مو های سر در سنین بالا می ‌شود که ظاهر بسیار ناخوشایندی را پیدا می کند، چندین روش مختلف برای مقاوم کردن مو وجود دارد که می توانید از این مشکلات به راحتی عبور کنید مانند مزوتراپی مو که باعث تقویت مو های کاشته شده می شود و همچنین در استفاده از شامپو های معتبر می توانید این مشکل را پیشگیری کنید.

پیش ‌بینی وضعیت بانک مو

پیش ‌بینی وضعیت بانک مو

ناحیه ‌ی بانک مو به بخش ‌های پشت و طرفین سر گفته می ‌شود که معمولاً حاوی واحد هایی است که از لحاظ ساختار ژنتیکی و بافتی نسبت به تاثیر هورمون ‌های آندروژنی مقاوم می باشند. این هورمون‌ ها که سر دسته‌ی آن‌ ها تستسترون بوده  و به هورمون جنسی مردانه معروف می باشد، در خانم ‌ها و آقایان ترشح می‌ شود، هورمون ‌های آندروژنی در آن دسته از افرادی که به آلوپسی آندروژنی دچار هستند، باعث کاهش ضخامت و در نهایت ریزش مو می ‌شود.

واحد های مو را در سر تا سر بدن می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد: آن‌هایی که نسبت به هورمون‌ های آندروژنی مقاوم ‌اند‌ و آن‌هایی که نسبت به این هورمون‌ها حساس‌ می باشند.

در متقاضیان جوان کاشت مو، به ویژه‌ آن ‌هایی که کمتر از 25 سال سن دارند، اگر پیش‌ بینی وضعیت و قدرت بانک مو غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است، در این سنین نمی ‌توان گفت که چه تعداد از واحد  ‌های بانک مو نسبت به ریزش مقاوم ‌اند و در آینده دچار ریزش نمی ‌شوند، در سنین بالاتر، وضعیت ریزش مو تقریباً تثبیت شده یا قابل پیش ‌بینی است، یعنی می ‌توانیم تشخیص دهیم که بانک موی شما تعداد مناسبی از واحد های مقاوم را در اختیار دارد یا خیر، اگر متخصص برای یک فرد جوان که بانک موی حساس به ریزش دارد، مو بکارد، احتمال ریزش موهای کاشته شده بسیار زیاد می باشد، در این فرد در سنین بالاتر، موهای بانک مو هم می‌ ریزند، سری که حالا کاملاً طاس است، پوششی برای جای زخم‌ های بسیار ریز که در روش‌های FIT، Micro FIT ،SUT  و … ایجاد شده‌ اند یا زخم بزرگ ‌تری که در کاشت مو به روش FUT  ایجاد می‌ شود ندارد، در این حالت پوست سر ظاهر بدی پیدا می‌کند.

ریزش موی زود هنگام

به طور کلی، هر چه ریزش مو در سنین پایین ‌تری آغاز شود، احتمال این که به طاسی ‌های وسیع ختم شود، بیشتر می باشد، زمانی که احتمال طاسی‌ های حاد زیاد باشد، متخصص کاشت باید توجه زیادی به زیبایی ظاهر شما داشته باشد، چون در این حالات، کاشت مو مثل تیغی دولبه است، بگذارید با ذکر مثالی این موضوع را توضیح دهیم، فرد جوانی را در نظر بگیرید که خط رویش مو هایش در دو طرف سر (نواحی گیج‌گاهی) با ریزش مواجه شده و بالا رفته است، این متقاضی می ‌خواهد که این نواحی را کاملاً پر کند، حال برای رسیدن به تراکم مناسب با سن متقاضی، به تعداد بسیار زیادی گرافت نیاز داریم، این مسئله از دو جهت خطرناک می باشد:

 

  1. برداشت تعداد زیادی گرافت به معنی استفاده بیش از حد از ذخایر بانک مو.
  2. ریزش مو در این فرد ادامه خواهد داشت. اگر موهای کاشته شده نریزند، نواحی تاجی و مرکز سر دچار طاسی خواهند شد و مو های پرپشت نواحی گیج ‌گاهی به شکل دو شاخ برآمده به نظر می ‌رسند که از نظر زیبایی اصلاً ظاهر خوبی ندارد.

 

حال اگر ریزش مو در این فرد تا حدی پیشرفت کند که در آینده نتوانیم طاسی‌های پیش‌ رو را جبران کنیم، سری خواهیم داشت که در بخش ‌هایی مو دارد و در بخش ‌هایی خالی از مو می باشد، این حالت اصلاً زیبا نیست و فرد نامبرده مجبور به تراشیدن کامل سر خواهد شد که باز هم با مشکل پدیدار شدن آثار زخم کاشت مو مواجه هستیم.

سن مناسب کاشت بالای 25 الی 27 سال می باشد حتما قبل از کاشت کلینیک معتبر و متخصص کار بلد را پیدا کرده و بعد از انجام آزمایشات و مشاوره نسبت به کاشت مو ، ابرو ، ریش یا سیبیل اقدام نمائید.

 

*با تشکر از شما عزیزان که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید*

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *