عوارض کاشت ابرو

همه عمل های زیبایی مانند کاشت ابرو و … با مزایا و معایبی رو به رو هستند که در ادامه مطلب به عوارض کاشت ابرو  اشاره کرده ایم، ابرو ها به دلایلی از قبیل افزایش سن، زمینه های ژنتیکی یا برخی بیماری ها یا دارو های خاص، دچار ریزش می شوند، بسیاری از افراد از عمل کاشت ابرو برای تقویت رشد ابرو ها یا جبران ریزش موی ابرو استفاده می کنند.

عوارض کاشت ابرو چیست ؟

عوارض کاشت ابرو چیست ؟

قابل ذکر است عوارض کاشت ابرو که در ایم مطلب بیان می شود، عوارض های احتمالی هستند و بیان آن ها به این معنی نیست که همه افراد بعد از کاشت ابرو شاهد این عوارض خواهند بود.

 

قرمزی پوست :

انتظار می رود که مدت 3 الی 4 روز بعد از عمل کاشت ابرو، پوست منطقه اطراف ابرو قرمز شود و جوش ها و لکه های ریز قرمز رنگ در پوست مشاهده شود، معمولا بعد از گذشت چند روز این لکه ها از بین می روند و پوست اطراف ابرو به حالت عادی بر می گردد.

 

ظاهر ناخوشایند ابرو ها بعد از کاشت ابرو

ظاهر ناخوشایند ابرو ها از عوارض احتمالی کاشت ابرو می باشد، معمولا در صورتی که کاشت ابرو به درستی انجام نشود و واحد های مو در زاویه مشخص شده کاشته نشوند، بعد از عمل کاشت، ابرو ها در جهت عمودی و نامطلوب رشد می کنند و حالت غیرطبیعی به خود می گیرند، در این شرایط زیبا جو از انجام عمل کاشت ابرو ها احساس رضایت نخواهد کرد. بسیار مهم است که کاشت ابرو در یک مرکز تخصصی و توسط فردی متخصص انجام شود، در صورتی که متخصص تبحر کافی در این زمینه نداشته باشد و زاویه مناسب برای کاشت واحد ها انتخاب نکند، مو ها در روندی خلاف روند ابروهای طبیعی رشد می کنند و در این حالت ابروها حالت غیرعادی به خود می گیرند.

 

ظاهر غیر عادی ابرو ها

ظاهر غیر عادی ابرو ها :

یکی از مشکلاتی که بعد از کاشت ابرو مشاهده می شود، ظاهر غیر عادی ابرو ها به دلیل تفاوت مو های کاشته شده با ابرو های طبیعی فرد است، لازم است که افراد در این زمینه کمی صبور باشند، چرا که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی با خوابیدن ابرو های پیوند زده شده، ابرو ها کمی حالت طبیعی پیدا می کنند، ابرو های کاشته شده نیز مانند ابرو های طبیعی، حالت خوابیده و یک دست پیدا می کنند، تعیین زاویه و جهت رشد ابرو ها در کاشت ابرو بسیار بسیار مهم می باشد.

 

تفاوت رنگ بین ابروهای کاشته شده و ابروهای طبیعی :

یکی دیگر از عوارض احتمالی کاشت ابرو این است که تفاوت رنگ و نوع مو بین ابروهای طبیعی و ابرو های کاشته شده دیده شود.

 

خون ریزی بعد از کاشت ابرو :

یکی از عوارض احتمالی کاشت ابرو، احتمال خون ریزی حین و بعد از عمل می باشد، در این عمل نیز مانند هر عمل دیگری احتمال خون ریزی وجود دارد.

 

تورم در ناحیه کاشت :

تورم یکی دیگر از عوارض احتمالی کاشت ابرو می باشد، برای جلوگیری از ایجاد تورم، به مدت 5 ساعت بعد از کاشت ابرو از خم شدن بپرهیزید، در صورتی که نیاز به برداشتن یک شیء از روی زمین داشتید، بهتر است بنشینید و آن را بردارید.

 

نکته بسیار مهم این است که فردی که کاشت ابرو را انجام داده است، لازم است که مدت 7 روز بعد از عمل کاشت از انجام هر گونه ورزشی پرهیز کند، بعد از مدت 7 روز، انجام ورزش های سبک مجاز می باشد،  انجام سایر ورزش های پر تحرک نیز بعد از 14 روز مانعی ندارد.

 

خارش در ناحیه کاشت یا اهدا کننده :

خارش از دیگر عوارض احتمالی کاشت ابرو می باشد، بسیاری از افراد در ناحیه کاشت و اهدا کننده بعد از کاشت ابرو،  دچار خارش می شوند، البته خارش در ناحیه کاشت ابرو از اولین نشانه های ترمیم زخم بعد از کاشت ابرو می باشد.

 

  • پوسته پوسته شدن در ناحیه کاشت ابرو.
  • ریزش موقت مو در محل اهدا کننده.
  • احساس درد.
  • رشد سریع و مداوم ابرو ها.
  • رشد کم مو های پیوند زده شده.
  • بروز عفونت از عوارض احتمالی کاشت ابرو.

 

یکی از خطرات احتمالی بعد از کاشت ابرو، احتمال بروز عفونت می باشد، برای جلوگیری از بروز عفونت، متخصص شما راهکار هایی را در اختیارتان می گذارد.

 

بی حسی در ناحیه اهدا کننده و کاشت :

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو بی حسی در ناحیه اهدا کننده و ناحیه کاشت می باشد، بی حسی از عوارض دارو های بی حسی موضعی بوده که به منظور کاهش درد استفاده می شوند، عوارض بی حسی معمولا چند روز پس از کاشت ابرو به طور کامل برطرف می شود و شرایط بیمار به حالت عادی بر می گردد.

 

_ برخی مراقبت ها برای جلوگیری از عوارض احتمالی کاشت ابرو :

رعایت نکات زیر بعد از کاشت ابرو ضروری می باشد:

 

  • برخی از دارو هایی که بعد از کاشت ابرو استفاده می شوند، سبب افزایش اشتها می شوند، برای جلوگیری از عوارض پرخوری مراقب رژیم تغذیه ای خود باشید.
  • برای ریزش پوسته های تشکیل شده روی ابروها، 7 روز بعد از کاشت ابرو روی ابرو ها را به آرامی بسابید، زودتر از این زمان اقدام به تمیز کردن و ساییدن پوسته های ایجاد شده نکنید.
  • بعد از گذشت 14 روز از کاشت ابرو، ابرو های خود را به صورت عادی و معمول بشویید و …

کاشت ابرو

حرف آخر

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که به منظور جبران ریزش ابرو یا کم پشتی ابرو انجام می شود، با کاشت ابرو، فرد از داشتن ابرو هایی زیبا بهره منده می شود،  این عمل زیبایی نیز مانند بسیاری از عمل های دیگر دارای عوارض خاصی می باشد، اما در مجموع یکی از کم خطرترین عمل های زیبایی محسوب می شود.

ما در این مطلب، عوارض احتمالی کاشت ابرو و راهکارهای درمانی هر کدام را به طور کاملا مختصر بیان کردیم، برخی از عوارض احتمالی کاشت ابرو به راحتی و به صورت خود به خودی برطرف می شوند مانند:

کبودی، تورم، قرمزی و خارش در ناحیه اهدا کننده و ناحیه کاشت ابرو به صورت خود به خودی و به راحتی برطرف می شود، خون ریزی نیز از دیگر عوارض احتمالی کاشت ابرو می باشد، در صورت عدم استفاده از دارو های رقیق کننده خون بعد از کاشت معمولا بیمار دچار خون ریزی نمی شود، با وجود این در صورت بروز خون ریزی، استفاده از کمپرس گرم باعث توقف خون می شود، همچنین التهاب، ریزش ابرو ها مدتی بعد از کاشت، حالت غیرطبیعی ابرو ها، رشد نا هماهنگ مو های کاشته شده و مو های طبیعی، عفونت و پوسته پوسته شدن، برخی از دیگر عوارض احتمالی کاشت ابرو هستند که در این مطلب به آن ها پرداخته شد، پس جای هیچ نگرانی ای برای عمل کاشت وجود ندارد همچنین برای اطمینان می توانید از مختصص کاشت خود همه ی سوال هایی که در رابطه با آن ها نگران هستید را در میان بگذارید تا مشکلتان برطرف شود.

 

.با تشکر از عزیزانی که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *