جدیدترین روش های کاشت مو

حدود 70 سال پیش، زمانی که اولین روش کاشت مو در جهان معرفی گردید، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که روزی جدیدترین روش های کاشت مو به یک روش قطعی درمان مشکلات طاسی و کم پشتی مو های سر تبدیل شود، امروزه به جرات می توان گفت که کاشت مو انقلاب بزرگی در درمان مشکلات ریزش مو می باشد، گسترش علم نیز در گذر زمان، تکنیک های جدید و کامل تری از کاشت مو را توسعه داده، به طوری که هر تکنیک محدودیت های تکنیک های پیشین خود را تا حدودی بر طرف کرده و می توان با توجه به فیزیولوژی افراد، مناسب ترین تکنیک را انتخاب کرد، امروزه برای طیف گسترده ای از افراد، کاشت مو انجام می شود.

در کشور ایران نیز، علم کاشت مو توسط متخصصین برجسته برای متقاضیان انجام می شود و به طور قطع امروزه ایران یکی از قطب های کاشت مو در جهان به حساب می آید، به گونه ای که از کشور های اطراف متقاضی برای کاشت مو بوده اند و به کشور ایران سفر کرده اند.

اساس تمامی تکنیک های کاشت مو، برداشت گرافت های مو از بانک مو به روش های مختلف و کاشت آن ها در ناحیه کم پشت و طاس سر می باشد، هر تکنیک از کاشت مو اصولا مناسب یک سری از متقاضیانی است که به وسعت ناحیه طاس سرشان و صلاح دید متخصص کاشت وابسته است.

بانک موی مورد استفاده در روش های مختلف ممکن است تا حدودی متفاوت باشند. به طور کلی بهترین بانک مو، موهای ناحیه پشت سر و کنار گوش است، اما در برخی از روش ها مانند روش سوپر ترکیبی و روش (BHT) امکان برداشت گرافت های مو از بانک موهای بدن یعنی ناحیه قفسه سینه و زیر ریش نیز میسر می باشد و …

علل پیدایش تکنیک های نوین کاشت مو

علت اصلی پیدایش تکنیک های نوین در طول زمان چه بوده است؟ به طور کلی عوامل متعددی هستند که به عنوان معیار کیفیت سنجی برای بررسی و ارزیابی تکنیک های مختلف کاشت مو، در نظر گرفته می شوند، در اصل تکنیک های جدید و پیشرفته بر مبنای همین معیار ها گسترش یافته اند. به طور خلاصه :

 

  • ابزارهای پیشرفته ای که در جدید ترین روش های کاشت مو به کار می روند، باعث بالاتر رفتن دقت و سرعت انجام پروسه کاشت مو می شوند و می توانند نتایج بهتری را ایجاد کنند.
  • برخی از این تکنیک ها در صورت صلاح دید متخصص کاشت، علاوه بر سر، قابلیت اجرا برای ریش و سبیل و ابرو را نیز دارند، چرا که تکنولوژی پیشرفته امکان ایجاد شکاف هایی بسیار مینیاتوری در مناطق ظریف مثل ابرو و ریش را فراهم می کند.
  • در تکنیک های جدید تر همواره سعی می شود تا کمترین تهاجم نسبت به روش های پیشین وجود داشته باشد، به طوری که در روش های جدیدتر امروزی، آثاری از خون ریزی و بخیه وجود ندارد، بدین ترتیب محل برداشت مو از ناحیه بانک مو، پس از بهبودی کامل غیر قابل تشخیص باقی خواهد ماند.
  • زخم ، گزگز و درد های غیر قابل تحمل در روش های نوین به ندرت اتفاق می افتد و …

جدید ترین روش های کاشت مو در کلینیک آدنیس

همگام با پیشرفت علم در جهان، به لطف زبده ترین و با سابقه ترین متخصصین کاشت مو، روش های نوین کاشت مو در کشور ایران نیز به طور کاملا تخصصی در کلینیک تخصصی کاشت مو آدنیس به متقاضیان گرامی ارائه می شود.

جدیدترین تکنیک های کاشت مو در ایران به شرح زیر می باشند :

  • روش (FUT).
  • روش (FIT).
  • روش (BHT).
  • روش (SUT).
  • روش (MICRO GRAFT).
  • روش ترکیبی و …

 کاشت مو به روش (FUT)

این روش قدیمی ترین شیوه کاشت موی طبیعی می باشد که در این روش به صورت عمل فلپی حدودا به عرض 2 سانتی متر و طول حدودا 30 سانتی متر از پشت سر بیمار برداشته می شود.

بعد از انجام عملیات کات گرافت ها را با ایجاد روزنه های در سطح طاسی مو کاشت می نمایند.

 مزایای روش (FUT)

  • غیر قابل رویت بودن محل پیوند مو.
  • طبیعی بودن محل کاشت مو.
  • عدم فرورفتگی یا برجستگی پوست سر.
  • طبیعی بودن ظاهر موها.

معایب روش (FUT)

  • ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر که احتمال باقی ماندن اسکار یا جوش در آن وجود دارد، کاسته شدن حجم بانک مو به نحوی که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک و یا حداکثر دو بار دیگر نمی ‌توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد، وجود خون ریزی، محدودیت انجام آن در کسانی که پوست سرشان قابلیت متسع شدن را ندارد یا در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند و وجود عوارض پس از عمل کاشت از قبیل تورم سر و صورت، درد و یا باقی ماندن اسکار.

 کاشت مو به روش (FIT)

ـ چندی بعد برای خلاصی از معایب شیوه ی کاشت موی (FUT) کاشت موی (FIT) ابداع شد، به طوری که در این روش دیگر نیاز به برداشت فلپ عمل از محل بانک موی بیمار نبود و با هولدر های دستی به صورت دانه ای اقدام به برداشت گرافت می شد، اما همچنان در مرحله ی کاشت با شیوه ی قدیمی اقدام به پیوند مو می گردید.

مزایای  روش (FIT)

امکان برداشت مو های بیشتر در جلسات متعدد و متوالی، امکان انجام در افرادی که به دلایلی از قبیل عدم تمایل به انجام عمل، داشتن اسکار (جوشگاه) یا کم بودن مساحت منطقه دهنده پیوند بر اثر عمل (FUT) قبلی دیگر کاندیدای انجام (FUT) نیستند، امکان انجام آن در اشخاصی که تراکم موی ناحیه دهنده پیوند اندک است، خون ریزی بسیار کم، عدم نیاز به پانسمان و مراقبت اختصاصی از زخم و عدم باقی ماندن اسکار.

معایب روش (FIT)

  • طولانی بودن زمان انجام آن.
  • احتمال آسیب رسیدن به ناحیه زاینده ریشه مو در حین برداشت با پانچ.
  • محدودیت تعداد برداشت در یک جلسه و کاهش زمان حیات پیوند ها بر اثر طولانی بودن روند کار.

کاشت مو به روش (BHT)

در مواردی که بیمار بانک موی مناسبی برای کاشت مو نداشته باشد از این شیوه برای برداشت گرافت مو و پیوند موی طبیعی استفاده می شود، در روش (BHT) موهای اهدا کننده از نواحی دیگری از بدن مثل موهای سینه برداشته می شود که البته در بسیاری از موارد این شیوه به دلیل مشکلاتی که واحد های مو دارد و معمولا بعد از پیوند موی بدن به ناحیه سر موی کاشته شده رشد نمی کند این روش پیشنهاد نمی شود.

مزایای کاشت مو به روش (BHT)

از مهم ترین مزیت های کاشت مو به روش بی اچ تی می توان به این موارد اشاره کرد :

  • مهم ترین مزیت این روش کاشت مو برای کسانی است که بانک موی کافی در ناحیۀ سر خود نداشته باشند.
  • این روش کاشت جزو روش های غیر تهاجمی مو محسوب می شود و به همین دلیل عوارض جانبی چندانی به همراه نخواهد داشت.
  • با استفاده از این روش می توان ابرو ها را نیز ترمیم کرد.

معایب کاشت مو به روش (BHT)

  • یکی از مهم ترین معایب این روش طولانی و زمان گیر بودن آن می باشد، در کاشت مو به روش (BHT) نمی توان در هر جلسه تعداد زیادی واحد مو را برداشت و پیوند کرد، به همین دلیل هم هست که تعداد جلسه های درمانی مورد نیاز برای اتمام این روش کاشت مو در مقایسه با روش های دیگر بیشتر می باشد.
  • از آن جایی که این روش کاشت مو نسبت به سایر روش ها جدیدتر است، دانشمندان و متخصصان هنوز نتوانسته اند تحقیقات جامعی درباره مزیت ها، عوارض و معایب آن انجام بدهند و به همین دلیل در اغلب موارد این روش کاشت مو به عنوان آخرین راه حل به افراد متقاضی معرفی می شود.

کاشت مو به روش (SUT)

بعد از ابداع کاشت موی (FIT) و برداشت گرافت های مو با هولدر های دستی در موارد بسیاری شاهد آسیب به گرافت ها و واحد های مو بودیم که این مورد در شیوه ی کاشت موی (SUT) استفاده از هولدر های اتوماتیک ویژه (SUT) به طور کامل برطرف شده و با این شیوه شاهد تراکم بالاتری در کاشت مو هستیم، اما همچنان در مرحله کاشت به روش (SUT) از تکنیک قدیمی که در روش های دیگر استفاده می گردد، استفاده می شود.

مزایای کاشت مو به روش (SUT)

از آن جایی که کاشت مو به روش (SUT) تکنیکی کاملا مدرن و تکمیل شده سایر روش هاست ، به همین جهت معایب سایر تکنیک ها تا حد ممکن در این روش برطرف شده است، به یاد داشته باشید که در روش (SUT) متقاضی به هیچ عنوان بیهوش نمی‌ شود بلکه صرفا بی ‌حسی موضعی در این تکنیک مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بلافاصله بعد از عمل، درد و ناراحتی وجود ندارد یا بسیار کم است.
  • جای زخم یا اسکار ایجاد نمی ‌شود.
  • بعد از درمان معمولا محدودیتی برای انجام فعالیت های روزمره وجود ندارد.
  • در صورت امکان، برداشت مو از مناطقی چون زیر ریش هم در این تکنیک مجاز می باشد.

معایب کاشت مو به روش  (SUT)

معایب در روش (SUT) به حداقل رسیده است، اما موارد زیر ممکن است برای برخی افراد رخ دهد که معمولا خفیف بوده و طی چند روز تا چند هفته برطرف می شوند :

  • تورم ناحیه ی پیشانی.
  • احساس بی حسی در ناحیه ی اهداکننده که پس از چند هفته ناپدید می شود.
  • رشد نابرابر و با تاخیر در موهای کاشته شده.

کاشت مو به روش (MICRO GRAFT)

کاشت مو به روش میکرو گرافت یا کاشت در سایز میکرو آخرین متد کاشت موی طبیعی است که تمام معایب روش های قدیمی را برطرف نموده و شیوه ی پیوند مو را به درمانی قطعی و دقیق برای طاسی و کم مویی تبدیل کرده است.

در این روش در مرحله برداشت مو از هولدرهایی با ضرافت 0.4 دهم میکرون استفاده می شود که ظرافت بسیار بیشتری نسبت به روش (SUT) را در آن شاهد هستیم.

مهم ترین تفاوت پیوند مو به شیوی میکرو گرافت انجام مرحله کاشت با دستگاه های کاشت اتوماتیک در سایز میکرو است که نیاز به هیچ گونه روزنه و برشی در سطح طاسی مو نیست و با توجه به سایز میکرو هیچ گونه اسکاری برجای نمی گذارد، کاشت در سایز میکرو تا 3 برابر تراکم را نسبت به روش های قدیمی افزایش می دهد و به قدری ظرافت و دقت کاشت افزایش پیدا کرده که کسی قادر به تشخیص کاشت موی شما نمی باشد. هزینه کاشت هر تار مو در این روش به نسبت سایر روش‌ ها کمی بیشتر می باشد.

 مزایای روش میکرو گرافت

  • در این روش برش های عمیق، در سر ایجاد نمی شود و با توجه به این موضوع، خطرات و عوارض عمل در آن وجود ندارد.
  • کاشت مو به روش میکرو گرافت، دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به (FUT) دارد.
  • موها در این روش ظاهری طبیعی تری را دارند.
  • افزایش تراکم از دیگر مزایای این روش کاشت مو می باشد، بسته به بانک موی بیمار در میکرو گرافت تک روش تراکم 2 برابری و در میکرو گرافت ترکیبی تراکم 4 برابری حاصل شده است.
  • رویش سریع تر موها و دست یابی سریع تر به نتیجه، نسبت به سایر روش های کاشت مو با توجه به استفاده از تکنیک سلول های بنیادی نیز از مزایای کاشت مو به روش میکرو گرافت  می باشد و …

معایب کاشت مو به روش میکرو گرافت

در واقع می توان گفت کاشت مو میکرو گرافت عنوان جدید ترین و کم عارضه ترین تکنیک کاشت مو در دنیا را با خود به همراه دارد، لزوم انجام این روش توسط متخصص و استفاده از ظریف ترین دستگاه های کاشت مو سبب شده تا تقریبا هیچ گونه عارضه جدیدی در کاشت مو به روش میکرو گرافت ثبت نگردیده است.

 کاشت مو به روش ترکیبی چیست؟

ـ تفاوت روش های کاشت مو در نحوه برداشت موها از ناحیه دهنده می باشد، در روش کاشت موی ترکیبی همان طور که از اسم این روش مشخص است از دو روش (FUT) و (FIT) کمک گرفته می شود و ناحیه بدون موی سر که دچار ریزش مو شده است را پوشش می دهد.

در این روش می توان تا 5000 گرافت مو را حتی در یک جلسه برداشت کرد و در ناحیه مورد نیاز کاشت، پس اولین مزیت این روش برداشت بسیار بالای تعداد گرافت در یک جلسه می باشد، اصولا روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم طاسی آن ها بسیار بالاست استفاده می شود، یعنی اگر میزان ریزش موی شما بالا باشد و نتوان با یک جلسه کاشت مو ناحیه ای که مد نظر شماست برای کاشت مو را پوشش داد اصولا از این روش برای کاشت مو استفاده می کنند.

 مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

  • قابل اطمینان ‌ترین و به ‌صرفه ‌ترین روش برای کاشت موی وسیع و فوق وسیع.
  • صرف کمترین زمان.
  • برداشت گرافت به تعداد زیاد با استفاده از کاشت مو به روش ترکیبیامکان ‌پذیر می ‌باشد.

معایب کاشت مو به روش ترکیبی

معایب کاشت مو به روش ترکیبی دقیقا همان معایب کاشت موی (FUT) می باشد، چرا که بیشتر موی برداشت شده توسط این روش به روش (FUT) انجام می شود، بزرگترین عیب کاشت مو به روش ترکیبی جای اسکار و تشکیل خط زخم ناشی از روش (FUT)می باشد، البته با کاشت تعدادی تار مو روی جای زخم، می‌ توان این مشکل را نیز بر طرف کرد.

روش های دیگری نیز در رابطه با کاشت مو وجود دارد که ما در این مقاله به صورت مختصر به برخی روش ها و نحوه کاشت آنها توضیحات مختصری دادیم، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن کردن از نمونه کاشت های انجام شده و مشاوره گرفتن کاملا رایگان از مشاوران ما در کلینیک آدنیس وارد سایت زیر شده و با همکاران ما در ارتباط باشید.

کلینیک تخصصی آدنیس میباشد که با سابقه 12 ساله به همراه کادری مجرب و متخصص در خصوص کاشت مو ، ابرو ، ریش و سیبیل شما عزیزان را در تمامی مراحل کاشت همراهی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین مرکز کاشت مو آدنیس در ارتباط باشید.

یکی از نمونه کار های کلینیک آدنیس که فول تراکم کاشته شده:

نمونه کاشت مو انجام شده آدنیس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *