باور های غلط در رابطه با کاشت مو

 در کاشت موی طبيعی محدوديت های بالقوه ای وجود دارد که مهم ترين آن ها محدود بودن تعداد جلسه ‌‌های انجام کاشت مو در هر فرد می باشد، محدوديت ذکر شده به این دلیل است که از ناحیه دهنده مو بيشتر از حد مشخصی موی قابل برداشت، در حدود 8 تا 10 هزار تار مو نمی توان خارج کرد. فرد متقاضی کاشت موی طبيعی معمولا در ذهن خود تصوراتی از کاشت موی طبيعی و نتايج آن دارد که با واقعيات بسيار فاصله داشته و ضروری است که متخصص با معاينه و مشورت ذهنیت وی را آشکار کرده و واقعيت های کاشت و نتایج را شرح دهد.

 حقيقت کاشت مو

در کاشت مو از طریق ایجاد یک شکاف بسیار ظریف یک گرافت وارد پوست می‌ شود. این سوراخ   (با اینکه بسیارظریف است) به هر حال فضایی را اشغال می‌ کند.

اگر منطقه‌ای که می‌خواهیم در آن کاشت مو انجام دهیم کاملا طاس باشد هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. ولی اگر بخواهیم در لابه ‌لای موهای موجود کاشت انجام دهیم لازم است که فضای کافی درلا به ‌لای موها وجود داشته باشد تا بتوان آن شکاف را ایجاد کرد.

درحقیقت تا زمانی که بیشتر از 40٪ تا 50٪ از تراکم مو ها کاسته نشده است به دلیل ناکافی بودن فضا (خالی از مو) در بین مو های موجود فرد نمی ‌توان در لا به ‌لای آن ها شکاف ایجاد کرد و اگر هم به اجبار این کار را انجام دهیم. و ممکن است به ریشه موهای اطراف آسیب وارد شود و همچنین اگر آسیبی به ریشه موهای اطراف وارد نشود این ریشه ‌ها مزاحم ریشه موی کاشته شده خواهند شد و بنابراین حین درآمدن موی کاشته شده به احتمال زیاد کیست مویی و جوش ‌های چرکی بد فرم ایجاد می ‌شود.

این ضایعات موجب اختلال در بیرون آمدن موهای کاشته شده و نتایج کاشت مو را خراب می‌ کنند،

بنابراین منطقی است که کاشت موی طبیعی را زمانی انجام دهیم که حداقل 40٪ تا 50٪ از مو های یک منطقه از سر دچار ریزش شده ‌اند تا بتوان بدون مشکل کاشت را انجام داد و فرد هم از نتایج آن لذت ببرد.

بعضی از تصورات غلط در مورد کاشت موی طبيعی و نتايج آن به شرح زیر است :

از طریق کاشت موی طبیعی قسمت های جزئی کم پشت را می توان پرپشت کرد. در کاشت مو، گرافت برداشت شده از طريق ايجاد يک شکاف بسيار ظريف وارد پوست می شود، اين سوراخ با تمام کوچکی خود به هر جهت فضايی را اشغال می کند. در صورتی که ناحیه مورد نظر کاملا طاس باشد مشکلی ایجاد نخواهد داشت، ولی اگر متخصص قصد داشته باشد پیوند مو را درلا به لای مو های موجود انجام دهد نیاز به فضای کافی در بین مو ها دارد تا بتواند آن شکاف را ايجاد کند.

در واقع برای کاشت مو باید بيشتر از 50٪ از تراکم موها کم شده باشد و در غیر اینصورت به دليل ناکافی بودن فضای خالی (از مو) در بين موهای موجود فرد نمی توان در میان آن ها شکاف ايجاد کرد و اگر به هر صورت و اختیاری اين کار انجام شود هم ممکن است به ريشه موهای اطراف آسيب برسد.

تراکم موی کاشته شده مانند تراکم موهای طبيعی خواهد بود

در کاشت موی طبيعی شکاف های بسيار ظريفی برای قرار دادن گرافت ها در پوست ناحیه طاس سر ايجاد می ‌گردد، اگر اين شکاف ها بسیار نزديک به هم باشند پوست بين آن ها پاره شده و دو شکاف کوچک تبديل به يک شکاف بزرگ می شود که اتفاق مطلوبی نيست، از این جهت به اجبار يک فاصله حداقلی را باید رعايت کنيم، این فاصله حدود 3 الی 2 برابر فاصله بين موهای با تراکم عادی بوده و به همين نسبت هميشه تراکم موهای کاشته شده در جلسه اول کمتر از تراکم مو های عادی است.

کاشت موی طبيعی دارای يک سری محدوديت های بالقوه است که يکی از مهمترين آن ها محدود بودن تعداد جلسه های قابل انجام کاشت مو در هر فرد می باشد، دلیل اين محدوديت آن است که بيشتر از حد مشخصی یعنی در حدود 8 تا 10هزار تار مو نمی توان از ناحیه دهنده مو، موهای قابل برداشت خارج کرد، در واقع تا حدی می توان از موهای منطقه دهنده مو برداشت کرد که آسيبی به منطقه برداشت وارد نشده، پوست تحمل برداشت را داشته باشد و علاوه بر این، نمای ظاهری آن هم بد شکل و بدفرم نشود.

با این تفاسیر مشخص می شود که حتی در بهترين شرايط تعداد موهای قابل دسترس برای کاشت در ناحیه طاس محدود است، اکثر متقاضیان پس از يک جلسه کاشت موی طبيعی موفقيت آميز و با مشاهده تراکم کمتر از طبيعی درمنطقه کاشت تقاضای کاشت موی مجدد را در همان ناحيه می کنند با اين تصور که تراکم مو های کاشته شده بیشتر شود، اگرچه از نظر تئوری اين کار عملی می باشد ولی يک نکته ظريف در آن وجود دارد، کاشت موی مجدد مستلزم برداشت دوباره مو از منطقه دهنده است و با اين کار تعداد موهای موجود در بانک موی فرد کمتر و کمتر می شود.

آیا کاشت موی طبيعی سرطان زا است ؟

 اين موضوع به هيچ وجه واقعیت ندارد و در واقع ماهيت انجام کار در کاشت موی طبيعی به نحوی است که هيچ ارتباطی با عوامل سرطان زای پوست ندارد، مهم ترين عوامل دخيل در سرطان پوست شامل ژنتيک، برخی مواد معدنی مثل آرسنيک و سيليکون، اشعه آفتاب، هيدروکربن های کارسينوژن و بعضی از بيماری های ارثی می ‌شود.

هرچند جلسه که بخواهیم می توانیم کاشت مو را انجام دهیم ؟

محدود بودن تعداد جلسه‌های کاشت مو یکی از مهم ترین محدودی تهای کاشت موی طبیعی است و دلیل آن هم این است که تعداد موهاي قابل برداشت از منطقه‌ دهنده مو بيشتر از حد مشخصي نيست. به‌عنوان يک اصل کلی فقط تا حدی می ‌توان از موهای منطقه‌ دهنده مو برداشت کرد که آسيبی به منطقه برداشت وارد نشده و پوست تحمل کشش برداشت را داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *