بانک مو در کاشت مو

کاشت مو یکی از بهترین روش‌ ها برای برگرداندن مو های از دست رفته است، بانک مو در کاشت مو اهمیت بالایی دارد.به طوری که در حال حاضر انواع مختلفی از این روش‌ ها در کلینیک‌ های زیبایی انجام می ‌گیرند، در صورتی که شما نیز به هر دلیلی از ریزش و کم‌ پشتی مو های خود رنج می ‌برید می‌ توانید یکی از روش‌ های کاشت مو را با توجه به شرایط و انتظارات خود انتخاب کرده و از نتیجه کار لذت ببرید.

 اهمیت بانک مو در کاشت مو

اهمیت بانک مو در کاشت مو

بانک مو به قسمتی گفته می ­‌شود که گرافت ­‌های مو از آن­ جا تامین شده و می ­تواند یک منبع مناسب برای کاشت مو باشد، بهترین بانک مو، پشت سر است زیرا مو های این قسمت مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و هورمون­‌ هایی دارند که منجر به ریزش مو می ‌شوند، به همین دلیل در اکثر افراد حتی تا سنین پیری، مو ‌های این قسمت دچار ریزش نمی ‌شود، به هنگامی که فرد دچار ریزش موی شدید سر، ابرو و یا ریش شده و راهکار‌ های درمانی برای او تاثیر ندارد، می ­تواند از روش پیوند مو استفاده کند.

 

بانک مو  چیست و چه کارایی دارد؟

بانک مو قسمتی از بدن است که تراکم موی زیادی داشته و گرافت­‌ های موجود در آن برای کاشت مو بسیار مناسب هستند، اگرچه بهترین بانک مو، قسمت پشت سر است اما اگر دچار طاسی شدید باشید، متخصص به سراغ موی سایر قسمت ­‌های بدن خواهد رفت، برای این منظور باید جنس و ضخامت مو، تراکم مو، سلامت پوست سر و رنگ موی سایر قسمت ­‌های بدن را با دقت بررسی کند تا متوجه شود آیا گزینه مناسبی برای بانک مو هستند یا خیر، ناحیه­‌ ای که مو از آن برداشت می ­‌شود باید به گونه ­‌ای باشد که بتواند موی مورد نیاز برای پیوند مو، ابرو یا ریش را تامین کند و در عین حال خود نیز دچار مشکلاتی مانند کم‌ پشتی مو نشود.

 

ممکن است فرد در هر سنی به پیوند مو نیاز داشته باشد، اما کاشت مو در سنین 27 سال به بالا صورت می گیرد.

 

از کدام قسمت های بدن برای بانک مو استفاده می شود؟

فرآیند کاشت مو با بررسی ناحیه بانک مو توسط متخصص کاشت آغاز می­‌شود، متخصص در بررسی خود اطلاعاتی را راجع به جنس و ضخامت مو و جنس پوست سر در آن ناحیه جمع‌­ آوری می­‌کند،‍‍‍‍ این اطلاعات مشخص خواهد کرد که چه تعداد تار مو می ­توان از بانک مو برداشت کرد و واحد های آن تا چه اندازه حین عمل کاشت سالم خواهند ماند، همچنین در این بررسی ­‌ها، متخصص تصمیم می­‌ گیرد چه تکنیکی برای کاشت مو در فرد متقاضی مناسب­‌ تر خواهد بود.

 

اگر دقت کرده باشید پشت سر، حتی در افرادی که دچار طاسی کامل در ناحیه فرق سر هستند، پرپشتی خود را حفظ می ­‌کند، به همین علت بهترین قسمتی است که برای پیوند مو مورد استفاده قرار می ­‌گیرد، بسته به این که کاشت مو در ناحیه سر یا صورت انجام شود، قسمت ­‌هایی که برای اهدا مو در نظر گرفته می­‌ شود نیز متفاوت است، به عنوان مثال، مو های ناحیه پشت گوش به عنوان یک بانک مو خوب برای کاشت ابرو شناخته شده ‌­اند، این قسمت دارای مو‌ های نازک و ظریفی است و برای ابرو مناسب ­‌تر است.

تراکم مو‌ ها در ناحیه بانک مو نیز بسیار حائز اهمیت است.

کاشت مو با بانک موی ضعیف

کاشت مو با بانک موی ضعیف

ممکن است قسمت پر موی پشت سر که برای پیوند مو مورد استفاده قرار می­‌گیرد، دچار مشکلاتی شود. به عنوان مثال هنگامی که فرد به قارچ­‌ های پوستی مبتلا است یا این ناحیه نیز دچار ریزش شده باشد، می ‌توان از بخش­‌ های دیگری مانند مو‌ های سینه و پشت نیز استفاده کرد، در برخی از روش ‌­های کاشت مو به علت طاسی شدید در اطراف سر یا کم ‌پشت بودن آن، از این نواحی استفاده می ­‌شود. یکی از مزایای استفاده از مو‌ های پشت و سینه، مقاومت بالای آن ­‌ها است، در اصل این مو ها به عنوان موی زائد محسوب می­‌ شوند اما مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی دارند.

حتما این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه می ‌توان متوجه شد بانک موی قوی داریم یا خیر؟ متخصص در جلسه مشاوره به دقت وضعیت تراکم مو را بررسی می ‌کند تا براساس تراکم موی سر، بهترین روش کاشت را انتخاب کند. اگر بانک موی ضعیف و یا جنس موی مطلوبی را نداشته باشید متخصص شما را آگاه می کند و همان طور که گفته شد بهترین روش را انتخاب می کند.

 

مشکلات احتمالی بانک مو

هر روش درمانی و زیبایی ممکن است یک ‌سری مشکلات را به همراه داشته باشد و بسته به شرایط بدن فرد و بانک مو، احتمال آسیب ­‌هایی وجود دارد، به همین علت در جلسات مشاوره قبل از پیوند طبیعی مو، یک سری آزمایش ‌­ها انجام شده و سوابق بیماری فرد بررسی می‌­ گردد. از این رو بهتر است قبل از این که برای کاشت طبیعی مو اقدام کنید، با متخصص کاشت موی خود صحبت داشته باشید. بانک مو به روش ­‎‌های متعددی مورد استفاده قرار می ­‌گیرد، در اصل تفاوت اصلی بین روش ­‌های پیوند مو، بیشتر در روش برداشت مو می باشد.

 

در روش ­‌های قدیمی ­‌تر، یک نوار کوچک با عرض چند سانتی‌ متر از پشت سر برداشته شده و گرافت­‌ های مورد نیاز از آن تامین می ­‌شد، اما در روش ‌­های جدید ‌تر برای رفع عوارضی مانند زخم و اسکار، تامین گرافت با ابزار و دستگاه ­‌های دقیقی انجام می­‌ شود در نتیجه احتمال این که در زمان برداشت مو، به پوست سر آسیب وارد شود بسیار کم خواهد شد، این کار باید توسط تیم کاشت ماهر و متخصص در زمینه کاشت مو انجام گیرد.

این که دقیقا از کدام ناحیه بانک مو برای کاشت مو استفاده شود و این که چه اثری بر پوست سر خواهد داشت، بستگی به تکنیکی دارد که متخصص کاشت برای فرد متقاضی انتخاب می­‌کند.

 

مراقبت از بانک مو بعد از کاشت مو

در روش ‌هایی که برداشت نواری انجام می ‌شود، زخم های بعد از کاشت مو باید کاملا تحت مراقبت قرار گیرند، اما در روش‌­ های جدید که برداشت مو از این نواحی پراکنده است، زخم سطحی و ریز است که نیازی به پانسمان و مراقبت خاصی ندارد، مثلا در روش (FUE) زخم ­‌ها پراکنده و کوچک هستند، این زخم ­‌های کوچک در فاصله پنج روز بعد از پیوند به شکل نقطه­‌ های صورتی قابل رویت هستند اما بعد از رشد مجدد مو، به تدریج محو می ­‌شوند و اثری از آن‌ ها نخواهد ماند، ممکن است در ناحیه پشت سر احساس خارش کنید و این کاملا طبیعی می باشد. بعد از گذشت سه روز به تدریج این حس خارش از بین می­ رود، اما در هر صورت باید برای جلوگیری اتفاقات ناخوشایند، چند توصیه را جدی بگیرید:

  • برای پیشگیری از عفونت زخم ­‌ها و درمان سریع ­‌تر آن­‌ ها، از دارو هایی که متخصص تجویز می­‌ کند استفاده کنید.
  • همچنین متخصصان توصیه می‌­ کنند در هفته­‌ های اول بعد از کاشت مو ، هم ناحیه بانک مو و هم ناحیه پیوند شده، به شکل روزانه شسته شوند، چرا که هنوز زخم ‌­ها کامل جوش نخورده و امکان آلودگی و عفونت وجود دارد، البته شستن مو بعد از کاشت بسیار حساس است و باید با توجه به دستور العمل­‌های متخصص کاشت این کار را انجام دهید تا به واحد های تازه کاشته شده آسیب نرسانید.

 

رویش مو در ناحیه ی اهدا کننده معمولا بعد از گذشت چهار ماه به تدریج آغاز می ­‌شود، اما در ابتدا مو‌ها قطر کمی دارند و نازک هستند، در فاصله 10 الی 15 ماه بعد از پیوند، ضخامت مو‌ های ناحیه بانک مو بازیابی شده و می ‌شود گفت به طور کامل به شکل قبل از عمل بر می‌ گردند، مهم ‌ترین عامل در سلامت بانک مو پس از پیوند مو، استفاده از خدمات کلینیک‌ های معتبر می باشد، همچنین مهارت متخصص و کادر درمانی اهمیت بالایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *