کاشت مو رباتیک

دستگاه کاشت مو رباتیک (ARTAS) تغییر و تحولی را در کاشت مو به روش (FUE) ایجاد کرده است، این دستگاه یک سیستم کاشت مو پیشرفته و کم تهاجم می باشد ، در این سیستم از فن آوری هوش مصنوعی برای حصول نتایج کاشت مو با ظاهری طبیعی و ظریف، بدون ایجاد اسکار استفاده می شود.

دستگاه کاشت مو (ARTAS) در سال 2011 به تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA)  رسیده است.

سیستم کاشت مو رباتیک (ARTAS)

سیستم کاشت مو رباتیک (ARTAS)

سیستم کاشت مو رباتیک (ARTAS) مهم ترین پیشرفت فنی در زمینه کاشت موی (FUE) از زمان آغاز برداشت واحد واحد است.

کاشت مو با دستگاه (ARTAS) نیز یکی دیگر از روش های کاشت مو بر پایه (FUE) می باشد، با این تفاوت که روش های قدیمی کاشت مو که بر پایه (FUE) هستند، دردسر و زحمت زیادی را برای متخصص دارند. متخصص کاشت باید در جلسات کاشت مو، هزاران واحد مو را از ناحیه برداشت استخراج کند و در ناحیه کاشت قرار دهد. در فن آوری (ARTAS) ، تمامی مراحل برداشت و کاشت توسط ربات های پیشرفته و با دقت کامل انجام می شود و خطاهای انسانی از قبیل خستگی در کاشت مو تاثیری ندارد، به عبارت دیگر دقت و ظرافت در تمام مراحل به یک اندازه می باشد.

این سیستم شامل یک سیستم استریوسکوپی متشکل از چند دوربین پیشرفته با وضوح 44 میکرون می باشد، با توجه به بازوی هفت محوره دستگاه، متخصص قادر است که از امکانات اتوماتیک دستگاه به بهترین نحو برای کاشت مو استفاده کند. سیستم دیداری استریوسکوپی متشکل از چند دوربین در سیستم (ARTAS) با توجه به وضوح بالا در حد 44 میکرون، هر واحد مو را به طور دقیق تجزیه و تحلیل می کند، این سیستم ویژگی های اصلی گرافت های مو را با سرعت 60 بار در ثانیه شناسایی می کند.

به طور کلی کاشت مو با دستگاه  (ARTAS) گزینه مناسبی برای اکثر زنان و مردان است و در افرادی که دچار طاسی نقطه ای یا کم پشتی مو هستند، توصیه می شود، با توجه به دوران نقاهت بسیار کوتاه در این روش، استفاده از دستگاه کاشت مو (ARTAS) در افرادی که با توجه به شرایط، ترجیح می دهند بلافاصله بعد از کاشت مو فعالیت های روزانه خود را شروع کنند، روش مناسبی می باشد و طرفداران زیادی را در سراسر جهان جذب کرده است. همچنین این روش برای مراجعه کنندگانی که ترجیح می دهند موهای سر خود را برای کاشت مو نتراشند، یکی از مناسب ترین روش ها می باشد.

 

کاشت مو رباتیک برای افرادی که در مراحل پیشرفته ریزش مو قرار دارند، توصیه نمی شود. علاوه بر این کاشت مو رباتیک در افرادی که دچار ریزش مو ناشی از دارو، استرس یا درمان هایی از قبیل شیمی درمانی هستند، توصیه نمی شود.

با توجه به وجود پانچ های بسیار دقیق با نوک چند وجهی و الگوریتم سرعت متغیر و قابل کنترل در ایجاد شیارها، این امکان فراهم می شود که واحد ها با کمترین آسیب استخراج و کاشته شوند، در چنین شرایطی محکم ترین پیوند مو انجام می شود.

 آماده سازی در روش رباتیک آرتاس

 آماده سازی در روش رباتیک آرتاس :

قبل از شروع برداشت پیوند ، لازم است منطقه اهدا کننده به طول مناسب اصلاح شود، طول مو های این ناحیه توصیه می ‌شود یک میلی متر یا کوتاه ‌تر باشد، اینکار به سیستم تصویر برداری رایانه‌ ای دقیق ‌ترین نتایج را برای شناسایی، ردیابی و برداشت هر پیوند مو می ‌دهد، با استفاده از فناوری نوآورانه سیستم کاشت مو رباتیک آرتاس، ناحیه اهدا کننده تقریباً دست نخورده به نظر می‌ رسد و برداشت پیوند برای دیگران غیرقابل شناسایی خواهد بود.

 

برداشت مو :

در کاشت مو رباتیک با دستگاه (ARTAS) برداشت مو به روند از بین بردن واحد های سالم مو از ناحیه اهدا کننده اشاره دارد. همان طور که گفته شد (ARTAS) از یک سیستم بینایی استریوسکوپی با کیفیت بالا برای شناسایی و تجزیه و تحلیل بهینه‌ ترین پیوند های مو برای برداشت، تجزیه دقیق آن پیوند ها و ردیابی همه آن ها از ابتدا تا انتها استفاده می‌کند، این فناوری به طور استراتژیک تعیین می کند که کدام پیوندهای سالم برای حفظ طبیعی ترین ظاهر در منطقه اهدا کننده انتخاب می‌ شوند، در حالی که نتایج بی ‌نظیری را در مناطق مورد نظر حاصل می‌کند، اینها همه تحت کنترل و نظارت یک متخصص کاشت مو مجاز کاشت مو (ARTAS) می باشد.

 

کاشت مو:

وقتی کاشت مو از ناحیه اهدا کننده جدا شد، سپس به محل گیرنده پیوند می‌ شود، به منظور تعیین مکان دقیق قرار دادن مجدد پیوند، باید یک طرح درمانی ساخت گیرنده سایت ایجاد شود، سیستم (ARTAS) قادر به ایجاد سایت‌ های گیرنده در پشت خط مو می باشد، ولی همان طور که می دانید این سیستم سایت‌ های گیرنده در خط مو یا تاج ایجاد نمی‌کند، این قسمت به یک متخصص ماهر و با سابقه کاشت مو نیاز دارد.

 

مزایا:

 مزایا کاشت مو رباتیک (ARTAS) مدرن ترین تکنولوژی کاشت مو می باشد، با توجه به فن آوری پیشرفته این دستگاه، کاشت مو با این روش مزایای بسیار زیادی را داراست، برخی از بزرگ ترین مزایای این روش کاشت مو به صورت زیر فهرست می شوند:

  1. این روش معمولا بدون درد است.
  2. کاشت مو به روش رباتیک یک روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به بخیه و خون ریزی.
  3. دوران نقاهت در این روش کاشت بسیار سریع تر از سایر روش ها می باشد و …

 

معایب:
  1. یکی از بزرگ ترین معایب این روش کاشت مو این است که این روش کاشت مو فقط در بیمارانی قابل استفاده است که موهایی با حالت صاف و تیره رنگ دارند.
  2. سرعت کاشت مو با استفاده از این دستگاه زیاد بالا نیست و …

آیا کاشت مو رباتیک دائمی می باشد ؟
آیا کاشت مو رباتیک دائمی می باشد ؟

در این روش کاشت مو، واحد های مو  بعد از کاشت، تحت تاثیر عوامل ریزش مو در سایت کاشت مو قرار نمی گیرند و به همان روند رشد مو در منطقه اهدا ادامه می دهند، واحد های مو در منطقه اهدا، مقاوم ترین واحد ها در برابر عوامل ریزش مو در فرد هستند و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای کاشت مو به ویژگی های فردی از قبیل وسعت منطقه طاسی نیز بستگی دارد، به طور کلی کاشت مو با دستگاه رباتیک آرتاس به 5 الی 7 ساعت زمان نیاز دارد.

*دستگاه رباتیک (ARTAS) به دلیل تحریم در کشور عزیزمان ایران وجود ندارد*

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *