یک روش بازسازی مو جهت افزایش حداکثری رشد مو با اطمینان از طبیعی بودن کاشت و کمتر شدن آسیب به پوست سر است. کاشت مو به روش FUT کم‌تهاجمی، گرافت های مو یا دسته‌های کوچک مو از ناحیه بانک مو پوست سر برداشته شده و به داخل قسمت‌های بی‌مو در ناحیه طاس و کم رشد گذاشته می‌شوند. از آنجایی که این واحدها طبیعی می‌باشند، بدلیل دقیق بودن فرآیند کاشت، به سرعت شروع به تکثیر موی طبیعی می‌کنند.

کاشت مو به روش FUTچگونه انجام می‌شود؟

پس از استفاده از بی‌حسی،  نوارهایی از بافت بانک مو ( پشت سر ) را برداشته و پس از استخراج، این باریکه‌ها به گرافت های مو مجزا، تقسیم می‌شوند. سپس متخصص سوراخهای کوچکی در پوست سر ایجاد کرده و گرافت‌های مو به دقت در آنجا قرار داده می‌شوند.

کاشت مو به روش  FUT

کاشت مو به روش  FUT

روش FUT یک نوع روش پیوند یا کاشت مو است . FUT در مقایسه با سایر روشهای کاشت، آسیب کمتری به پوست سر وارد می‌کند. نتیجه حاصل از این روش طبیعی است و موجب توقف روند ریزش مو می‌شود. روش مدرن FUT نسبت به روشهای قدیمی کاشت مو که از نوارهای بزرگتر استفاده می‌کرده‌اند برتری دارد. در روشهای قدیمی زخمهای بدشکلی ایجاد شده و درنتیجه ظاهر ناخوشایندی به جای می‌ماند. نتیجه روش FUT  طبیعی‌تر بوده و گرافت‌های جدید قابل تشخیص نمی‌باشند. با استفاده از روش FUT  بیش از ۳۰۰۰ گرافت در یک جلسه کاشته می‌شوند. البته این روش به زمان بهبود طولانی‌تری پس از انجام کاشت مو نیاز داشته و در طول پوست سر جای زخم بر جا می‌گذارد.

کاندیدای مناسب برای کاشت مو به روش FUT  شامل سه گروه هستند :

مردانی که به علت الگوی ریزش موی مردانه در طول بیش از ۵ سال موهای خود را از دست داده یا وضعیت آنها مطابق با شاخص نوروود ( Norwood) رده ۳ یا بالاتر است.

مردانی که درمانهای طبی در ریزش موی آن‌ها تأثیر نداشته است (به علت شدت و سرعت ریزش مو هنگام آغاز درمان)

مردانی که برای سالها دچار ریزش مو بوده و در حال حاضر ریزش موی آنها ثابت شده و قطعی است.

در کاشت مو به روش FUT قبل از کاشت مو، تیم ما تغییراتی که پیش از کاشت بایستی در نحوه زندگی و فعالیتهای خود بدهید، به شما توضیح خواهند داد. از جمله این تغییرات اینکه بایستی به طور موقتی از استعمال دخانیات مصرف الکل خودداری کرد.

در اینجا روش کاشت مو مرحله به مرحله توضیح داده خواهد شد:

در روز کاشت مو، به اتاق ویژه برده خواهید شد. با استفاده از بی حسی موضعی یا آرامبخش یا ترکیبی از هردو، در هنگام اجرای مراحل دردی احساس نشده و کاملاً احساس راحتی خواهید کرد.

سپس شکاف دراز عمودی برای برداشتن قسمتی از نوار پوست سر شامل گرافت‌های مو ایجاد خواهد کرد. قبل از برداشت نوار پوست سر، ناحیه دهنده (اهداکننده) را به دقت بررسی کرده و محلی را که بیشترین تراکم مو را دارد، تعیین می‌کند. استفاده از نواری که بیشترین تراکم مو را دارد، باعث شده تا موی کاشته شده دارای دوام و ثبات طولانی‌مدت باشد.

نوار مو پس از برداشت در محلول مناسب و بهداشتی قرار داده می‌شود. با گذشت زمان این محلول باعث به حداقل رساندن محتوای مایعات طبیعی بدن در نوار مو شده و حتی زخمهای ایجاد شده در اثر برداشتن را می‌بندد.

قسمت‌های گیرنده بدون مو با استفاده از لوازم مخصوص ظریف آماده‌سازی می‌شوند. پس از آماده‌سازی، زاویه مو بوسیله تیم  ما تعیین می‌شود. برای اطمینان از این که ظاهر مو کاملاً طبیعی به نظر برسد، تشخیص زاویه صحیح قسمتهای کاشته‌ شده تنها بایستی توسط تیم حرفه انجام شود. سپس گرافت‌ها در سوراخهایی که در پوست سر ایجاد شده‌اند جای داده می‌شوند.

به طور معمول واحدهای حاوی یک مو در جلوی خط رویش مو قرار داده شده، واحدهای حاوی دو مو در پشت خط رویش مو، واحدهای حاوی سه مو پشت واحدهای دو مویی قرار داده شده و واحدهای حاوی چهار مو در پشت واحدهای سه مویی قرار می‌گیرند.

پس از اتمام، هر گرافت توسط تیم ما مجدداً بررسی می‌شود. پس از کاشت مو، ناحیه اهدا کننده ( بانک مو ) پانسمان شده و برای حفاظت از زخم بایستی از کلاه یا دستمال سر استفاده کرد.

امکان دارد برای دستیابی یه ظاهر مناسب، به دو جلسه کاشت نیاز باشد. نوع کاشت FUT بستگی به مقدار موی دلخواه و نوع ریزش مو دارد. ممکن است در یک جلسه به نتیجه مورد نظر دست یافته شود .

مزایای استفاده از روش FUT نسبت به روش FUE

روش FUE ( استخراج گرافت مو) روشی متداول برای کاشت مو بوده که در حال حاضر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش هیچ زخم قابل مشاهده‌ای به جای نگذاشته، باعث خونریزی کمتری شده و عفونتی ایجاد نخواهد کرد. ولی با وجود این موارد، کاشت مو به روش FUT به دلیل ماندگاری طولانی و ارائه ظاهر طبیعی بر روش FUE برتری دارد. در اینجا مزایای روش FUT نسبت به روش FUE ذکر خواهند شد:

  • ماندگاری گرافت مو در روش FUT بسیار بیشتر از روش FUE است.
  • در روش FUE چنانچه کاشت مو به طرز صحیحی انجام نشود، ظاهر مو غیرطبیعی خواهد شد که این مورد در روش FUT صادق نیست.
  • در روش FUT اندازه گرافت‌ها طبیعی‌تر به نظر رسیده که باعث طبیعی‌تر شدن خط رویش مو می‌شود و نتیجه بهتری را ارائه می‌دهد.
  • هزینه کاشت مو به روش FUE بیشتر از روش FUT است.
  • در روش FUE گرافت‌ها از قسمتهای حاشیه‌ای که ثبات کمتری دارند گرفته می‌شوند، ولی در دروش FUT گرافت‌ها کیفیت بالاتری دارند و بافت بیشتری برای حفاظت در پیرامون آنها وجود دارد و درنتیجه ظاهر زیباتری ارائه می‌دهند.
  • در روش FUT تعداد گرافت مو جهت کاشت ( تقریباً ۴۰۰۰ عدد) بیشتر از تعداد گرافت های مو در روش FUE (تقریباً ۲۰۰۰ عدد) است. و میزان ماندگاری گرافت های مو در روش FUT بیشتر است. افرادی که قادر به کاشت مو در چندین جلسه نیستند، بایستی از روش FUT استفاده کنند.

عوارض کاشت مو به روش FUT

ریزش یا نازک شدن مو مساله ناخوشایندی می‌باشد که بوسیله روش‌های مختلف کاشت مو قابل درمان است. پیش از انجام کاشت مو، اطلاع از روش مورد نظر و تصمیم‌گیری درست ضرورت دارد. بسیاری از افراد به علت ماندگاری بالای گرافت مو و دستیابی به میزان بالای حجم مو در یک جلسه، روش FUT را ترجیح می‌دهند. البته این روش معایبی هم دارد که عبارتند از:

  • در روش FUT  زمان بهبودی طولانی‌تری نیاز دارد.
  • در روز کاشت مو، مقدار کافی صبحانه مصرف شود.
  • در روز کاشت مو از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه خودداری شود.
  • نکاتی که پس از کاشت مو به روش FUT بایستی رعایت شوند
  • پس از کاشت مو به هنگام خواب بایستی برای چند شب سر بالاتر از سطح زمین قرار گیرد.
  • از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات تا چند روز پس از کاشت مو خودداری شود.
  • روز پس از کاشت مو، بایستی با شامپو سر را شستشو دهید.
  • در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بایستی سر خود را برای جلوگیری از تماس مستقیم با اشعه ماورای بنفش، بپوشانید.
  • تا ۷ روز پس از کاشت مو باید سر خود را حداقل دو بار در روز به آرامی بشویید.
  • تا ۱۰ روز پس از کاشت، بایستی شستشوی موهای خود با شامپو را ادامه داده و از موهای خود مراقبت کنید. برای شستشوی مو از آب داغ استفاده نشود.
  • می‌توانید دو هفته پس از کاشت مو به استعمال دخانیات ادامه دهید.
  • یک ماه پس از کاشت مو می‌توانید از روغن، نرم‌کننده و حالت‌دهنده و رنگ مو استفاده کنید. می‌توانید پس از یک ماه به ورزش ادامه دهید.

کاشت مو به روش FUT دارای مزایای بسیاری بوده ولی خطراتی نیز به همراه دارد. در صورتیکه دستورالعمل‌های ذکر شده در مورد نکات قبل و بعد از کاشت به دقت رعایت شوند، خطرات موجود به حداقل رسانده می‌شود. معمولاً تا ۱۶هفته پس از عمل کاشت مو، افراد شاهد رشد مو هستند ولی این زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. کاشت مو چنانچه تنها توسط تیم حرفه ای و ماهر ما انجام میشود، تضمین‌کننده کاشت موفقیت‌آمیز به روش FUT است.

سؤالات رایج در مورد کاشت به روشFUT

1.آیا انجام کاشت مو دردناک است؟

با استفاده از بی‌حسی موضعی پیش از انجام کاشت مو، هیچ درد و ناراحتی احساس نخواهد شد.

2.زمان بهبودی کاشت مو به روش FUT چقدر است؟

زمان بهبودی بین ۳ تا ۴ هفته می‌باشد

3.آیا نتیجه کاشت مو دائمی است؟

از آنجایی که واحدهای کاشته شده در مناطق بدون مو مطابق با اصول ژنتیکی در قسمتهای مربوطه قرار می‌گیرند، رشد آنها به صورت مادام‌العمر می‌باشد.

4.آیا کاشت مو به روش FUT به طور گسترده در دسترس است؟

بسیاری از کلینیک ها ارائه دهنده خدمات کاشت مو، هر دو روش FUT و FUE را انجام می‌دهند. کاشت مو تنها بایستی بوسیله اشخاص ماهر انجام شود. نتیجه حاصل از کاشت مو به میزان مهارت کلینیک بستگی دارد. برای دستیابی به بهترین نتیجه بایستی کلینیکی را انتخاب کنید که به او اطمینان دارید.

 

12 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *