مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

در دنیای امروز افراد اهمیت زیادی به زیبایی و جوانی پوستشان می‌ دهند و چین و چروک ‌هایی که در پیشانی، اطراف چشم‌ ها، خط اخم و خط لبخند ایجاد شده است آن ‌ها را آزار می ‌دهد، به همین دلیل هم هست که به دنبال راهی برای از بین بردن نشانه ‌های زودرس پیری و جوان‌تر نشان دادن پوستشان می باشند، یکی از کم ‌خطر ترین و محبوب ‌ترین این روش‌ ها تزریق بوتاکس می باشد که نتایجی جذاب و شگفت ‌انگیزی را ایجاد می ‌کند و چهره افراد بعد از آن چند سالی جوان ‌تر می ‌شود، ماده‌ ای که در فرایند تزریق بوتاکس استفاده می‌ شود، سم ضعیف شده بوتولینیوم می باشد که در غلظت کم و کنترل شده به محل ‌های چین و چروک تزریق می ‌شود، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مطالبی را در خصوص مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و … را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

ماده ‌ای که در عمل تزریق بوتاکس به پوست افراد وارد می ‌شود و مانعی محکم در برابر استیل کولین است و به همین دلیل می ‌تواند پوستی جوان و شاداب را بدون هرگونه چین و چروک به شما عزیزان هدیه دهد، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد ک استیل کولین چیست؟ استیل کولین ماده ایجادکننده چین و چروک در بدن انسان می باشد.

بوتاکس یک درمان موقتی برای چین و چروک‌ ها بوده که بسته به نوع بوتاکس استفاده شده و شرایط شخصی افراد از 3 تا 12 ماه ماندگاری دارد.

برای رفع کدام مشکلات می‌ توان از بوتاکس استفاده کرد؟

برای رفع کدام مشکلات می‌ توان از بوتاکس استفاده کرد ؟

در حالت کلی تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک ‌های ریز و درشت پوست استفاده می ‌شود، اگر بخواهیم کمی دقیق ‌تر توضیح دهیم، این درمان را می ‌توان برای درمان خطوط کلاغی دور چشم، خط اخم و لبخند، خطوط روی پیشانی و خطوط ریز و درشتی که در بخش‌ های مختلف چهره ‌ایجاد شده ‌اند به کار برد.

 

بوتاکس برای از بین بردن چروک ‌های روی گردن، دست ‌ها و پا نیز موثر می باشد

این ماده همچنین برای برجسته ‌تر کردن گونه‌ ها و تغییر زاویه چهره، ابرو ها یا پلک‌ ها استفاده می ‌شود و تاثیر زیادی در زیبایی افراد خواهد داشت، علاوه بر این ‌ها از بوتاکس می ‌توان به‌ عنوان یک راهکار درمانی کم‌ خطر و ارزان ‌قیمت برای از بین بردن تعریق بیش از حد در ناحیه کف دست ‌ها یا زیر بغل، سردرد های میگرنی و اسپاسم نیز استفاده کرد، که برای افردی که تعریق زیادی دارند و از این موضوع رنج می برند بسیار بسیار موثر می باشد.

 

قبل از تزریق بوتاکس این موارد را در نظر بگیرید :

همان‌ قدر که مراقبت‌ های بعد از بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارند، رعایت توصیه ‌ها و دستورات متخصص قبل از تزریق نیز بسیار مهم می باشد، در نظر گرفتن این موارد باعث می ‌شود که عوارض تزریق خیلی زودتر برطرف شوند و نتایج جذاب بوتاکس خود را به نمایش بگذارند.

مواردی را که باید قبل و بعد از تزریق انجام دهید را متخصص یا تیم پشتیبانی به شما عزیزان توضیحات کامل را رایه می کنند.

 

به‌طور کلی در مراقبت‌ های قبل از تزریق مهم‌ ترین نکته این است که با متخصص خود تعارف نداشته باشید و هر چیزی که شنیده ‌اید و باعث ایجاد نگرانی در شما شده است را با او در میان بگذارید، همچنین پرونده کاملتان را به همراه داشته باشید و اگر بیماری خاصی دارید یا داروی مشخصی را باید به‌ طور مرتب استفاده کنید به متخصص خود اطلاع دهید..

بوتاکس یک سم تضعیف شده می باشد که در بعضی افراد باعث ایجاد حساسیت می‌شود، عدم توجه به توصیه‌های متخصص احتمال بروز حساسیت را افزایش می ‌دهد و می‌ تواند باعث ایجاد عوارضی جبران‌ ناپذیر در افراد شود، رعایت موارد توصیه ‌شده قبل و بعد از تزریق بر روی ماندگاری نتایج نیز تاثیرگذار است و هزینه ‌های شما برای تمدید بوتاکس را کاهش خواهد داد.

 

 

بعد از تزریق بوتاکس باید چه کرد ؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول کارهایی است که باید بعد از تزریق انجام دهید تا عوارض بوتاکس برطرف شوند و نتایج به ثبات برسند، دسته دوم مربوط به کارهایی می‌شوند که انجام آن‌ها تا چند روز بعد از تزریق ممنوع است و در صورت عدم توجه به آن ‌ها ممکن است فرد تزریق کننده با مشکلاتی جدی مواجه شود.

 

آیا بوتاکس اطراف چشم نیاز به مراقبت‌ های خاصی دارد؟

بسیاری از افراد تزریق بوتاکس را راه‌ حلی مطمئن و موثر برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک ‌های اطراف چشم می ‌شناسند، با توجه به اینکه چشم یکی از حساس‌ ترین اعضای بدن می باشد، لازم است که علاوه بر نکات مطرح‌ شده برخی موارد دیگر را نیز در نظر گرفت تا دوران نقاهت با کیفیت بهتری سپری شود و بهبود یابد.

 

  • تا 24 ساعت بعد از تزریق از مالش چشم ‌ها و اطراف آن خود داری کنید.
  • حداقل 1 ساعت بعد از تزریق چشم ‌های خود را آرایش نکنید و …

 

بعد از بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

  1. شما می‌ توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌ های معمول خود را از سر بگیرید.
  2. پس از گذشت 24 ساعت به آرامی صورت خود را ورزش دهید.
  3. شاید بهتر باشد پس از تزریق، باقی روز را استراحت کنید.
  4. به مدت 4 ساعت به حالت ‌ایستاده قرار بگیرید.
  5. بهتر است تا یک یا دو روز از حمام ترکی، سونا ، استخر و دوش دوری کنید چون همان طور که همه ما می ‌دانیم خطر ابتلا به عفونت از طریق استخر زیاد است و …

 

عوارض ناشی از مراقبت نادرست بعد از بوتاکس :

در دنیای امروز بوتاکس به‌ عنوان روشی کم ‌خطر و مطمئن شناخته می ‌شود که عوارض چندانی را برای افراد ایجاد نمی ‌کند، البته باید توجه داشته باشید که این در صورتی است که توصیه‌ های متخصص بعد

_ توجه کنید که تزریق بوتاکس برای گروه ‌های زیر خطرناک بوده و می‌ تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در آن‌ ها شود.

  1. خانم‌ های باردار و شیرده.
  2. مبتلایان به مشکلات عضلانی.
  3. افرادی که در حال مصرف دارو های ضد انعقاد هستند.
  4. افراد مبتلا به بیماری ‌های خاص مانند: سرطان، نارسایی کلیوی و …
  5. افراد دارای ضعف سیستم ایمنی.
  6. افراد دارای حساسیت‌ های پوستی و …

 

نکته‌ ای که در توصیه های بوتاکس اهیمت زیادی دارد و باید پیش از اقدام برای این روش درمانی مد نظر داشته باشید، این است که آیا بوتاکس برای شما بهترین و موثرترین درمان است یا خیر، امروزه روش ‌های بسیاری برای جوانسازی پوست وجود دارد که همه در جای خود بسیار موثر، کم‌خطر، کم‌عارضه و مقرون به صرفه هستند، از روش‌ های تزریقی دیگر مانند تزریق ژل و تزریق چربی گرفته تا روش‌ های مدرن ‌تر مانند هایفو تراپی و اندولیفت، همه می ‌توانند در جوانسازی پوست موثر باشند، همانطور که گفته شد قبل از انجام هر کاری با متخصص خود مشورت کرده و سپس عمل انجام تزریق را انجام دهید.

 

با تشکر از شما عزیزان که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *