نحوه کاشت ریش و سیبیل

بسیاری از مردان ایرانی به داشتن ریش و سبیل پرپشت علاقه دارند، چرا که در کشور ما به خاطر شرایط فرهنگی و زمینه‌های دینی، داشتن ریش و سبیل از جلوه ‌های زیبایی در صورت مردان محسوب می‌شود، در این مقاله می‌خواهیم تمام موضوعات و جنبه ‌های مربوط به کاشت ریش و سبیل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، از کاندیدای مناسب برای کاشت گرفته تا عوارض جانبی و مراقبت ‌های پس از کاشت، اما پیش از این که به سراغ اصل مطلب برویم، باید ببینیم که علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی ‌های ناحیه‌ای در برخی از مردان چیست، کلینیک کاشت مو و ریش و … آدنیس با کادری مجرب و تحصیل کرده و تیم کاشت متخصص شما عزیزان را در تمامی مراحل همراهی می کنند ، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت زیر شده و یا با همکاران ما در شماره های درج شده تماس حاصل فرمائید و مشاوره رایگان در مورد کاشت مو و یا ریش بگیرید. 

 

کاشت ریش چیست؟ مزایا و معایب کاشت ریش چیست؟ قیمت کاشت ریش چقدر است ؟ انواع روش های کاشت ریش ، بهترین کلینیک کاشت ریش چه کلینیکی است؟ نکاتی که قبل و بعد از کاشت ریش باید رعایت شود، آیا کاشت ریش عوارض دارد؟و … سایت  آدنیس در این مقاله به این سوالات پاسخ داده است.

کاشت ریش چیست؟

در کاشت ریش ، مو را از قسمت دیگری از بدن شما می گیرند که معمولا پوست پشت سر یا زیر چانه شما می باشد و آن را به صورت شما پیوند می زنند، بعضی از متخصصان کاشت مو ممکن است از دو مو در هر پیوند کاشت ریش استفاده کنند تا ظاهر طبیعی تری به ریش بدهند، اکثر آقایانی که کاشت ریش می کنند این کار را برای پوشاندن جای زخم انجام می دهند و کمتر کسانی هستند که تنها برای بهتر کردن مدل ریش خود و جذاب تر کردن خودشان کاشت ریش انجام می دهند، در بعضی موارد شخص دچار ریزش ریش و سیبیل خود می شود به دلایل مختلف که می توان با پیوند زدن ریش را به حالت اولیه خود بازگرداند.

مزایا و معایب کاشت ریش

مزایا و معایب کاشت ریش

شما می توانید هر نوع مدل و سبکی که دوست دارید به ریش خود بدهید ،بهتر است اگر مدل خاصی مدنظر شماست، عکس آن را به متخصص یا تیم کاشت نشان دهید که طبق آن کاشت ریش انجام شود.

ـ مطالعات زیادی نشان داده که خانم ها از مردانی خوششان می آید که موی صورت آن ها پرپشت و مرتب باشد و اینطور مردان برای خانم ها جذاب تر هستند و از لحاظ جنسی بیشتر جذب اینطور آقایان می شوند، در مطالعه ای که در سال های اخیر انجام شد (تحقیق) ،اینطور ارزیابی شد که مردان با ریش کامل جذاب ترین و بهترین شریک جنسی و همینطور پدران بالقوه ای هستند، برش هایی که روی صورت شما برای کاشت ریش ایجاد شده آنقدر ریز است که اصلا درد آن احساس نمی شود و از بی حسی موضعی نیز برای این کار استفاده می شود، فقط برای زدن بی حسی به صورت ممکن است اندازه ی یک نیشگون ریز درد را احساس کنید.

ـ کاشت ریش در  آدنیس ممکن است بین 4 تا 5 ساعت زمان ببرد و بعد از آن، بعد از گذشت چند روز تورم و قرمزی جزئی که به وجود آمده بود نیز حل خواهد شد، در موارد بسیار نادر ممکن است در یک جلسه کار به طور کامل انجام نشود و نیاز باشد در دو جلسه کار انجام شود، ولی اصولا کاشت ریش در یک جلسه به پایان می رسد، اگر نگران حالت گرفتن ریش و یا پر پشت بودن آن هستید این نکته حايز اهمیت است که واحد های موی جدید شما به طور دائمی کاشت می شوند ، بنابراین ریش شما مانند بقیه افراد رشد می کند و قابل اصلاح و حالت دهی می باشد.

ـ کاشت ریش تنها روش درمانی دائم و موثر می باشد.

معایب کاشت ریش

ـ بیشتر مواقع برای کاشت ریش از مو های پشت سر استفاده می شود، بنابراین آن موها کمی نازک تر از ریش صورت هستند ولی در کل تکه های طاس را کاملا میپوشاند و قابل مشاهده نخواهند بود.

موهای کاشته شده در ریش بعد از 2 تا 3 هفته ریزش می کنند ولی این یک عارضه طبیعی و موقت می باشد و بعد از مدت تعیین شده توسط متخصص رشد موها مجدد شروع شده و روند طبیعی خودشان را طی خواهند کردِ، پس هیچ جای نگرانی برای بعد از کاشت نمی ماند.

معمولا هزینه های کاشت مو و کاشت ریش و کاشت ابرو که توسط متخصص کاربلد انجام شود بالاست و شاید بعضی جاها بتوانید با قیمت کمتر هم پیدا کنید ولی حتما قبل از آن تحقیق کنید، و اگر زیبایی و سلامت برای شما مهم است، باید عمل کاشت ریش را دست متخصص کاربلد و تیم کاشت حرفه ای بسپارید، هزینه کاشت ریش در بعضی کلینیک ها برای همه یکسان است و در بعضی کلینیک ها نیز بر اساس هر پیوند هزینه محاسبه می شود.

ـ انجام برخی آزمایش ‌های خون قبل از پیوند مو و ریش، معمول و الزامی می باشد، از جمله این آزمایش ‌ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شمارش کامل خون.
  • بررسی ابتلا به ویروس هپاتیت سی.
  • تست زمان سیلان.
  • محاسبه زمان لخته شدن خون و … قبل از کاشت متخصص کاشت مو آزمایشات لازم را در اختیارتان قرار می دهد.

برای اطمینان از این ‌که هیچ مشکل ، ناشناخته ‌ای برای به خطر انداختن انجام عمل پیوند مو وجود نداشته باشد؛ این آزمایش‌ های ساده باید انجام شوند. قبل از انجام عمل کاشت مو، نتیجه‎‌ آزمایش ‌ها را به متخصص قابل ‌اعتمادی نشان دهید. البته می‌توانید از روی نتایج اسکن گرفته، و آن ‌ها را از طریق ایمیل برای متخصص خود ارسال کنید.

انواع روش های کاشت ریش

کاشت ریش یا سیبیل به روش (FUE) رایج ترین روشی است که برای کاشت ریش استفاده می شود، در این روش واحد مو از محل مورد نظر برداشت شده و به محل مورد نظر پیوند زده می شود،
عمل کاشت ریش بین 2 تا 5 ساعت طول می کشد و فقط جای زخم های دایره ای کوچک که در آن واحد های مو برداشته شده به جا می ماند، بعضی از کلینیک ها این روش را به صورت دستی انجام می دهند ، در حالی که برخی دیگر از کمک های مکانیکی استفاده می کنند، این نوع عمل کاشت ریش نسبت به سایر گزینه ها زمان بهبودی سریع تری دارد و بیشتر افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند ناراحتی کمی دارند و یا اصلاً احساس ناراحتی نمی کنند.

نوع اصلی دیگر پیوند واحد مو  (FUT)  می باشد ، این روش را کاشت نواری هم نام گذاری کردند، در این روش نواری از پشت سر یا موهای پشت گوش یا زیر چانه برداشت میشه و این نوار رو به دونه های تکی تکی مو تقسیم می کنیم و در محل مورد نظر کاشت می شود ، محل برداشته شده به دلیل کاشت تقریبا 2 ماه زمان نیاز دارد تا بهبود پیدا کند و درسته که این زمان طولانی است ولی بعد از بهبود جای زخم بسیار ظریف است و قابل تشخیص نیست، و همینطور در این روش به دلیل اینکه از موهای بیشتری می توان برای کاشت استفاده نمود ریش پرپشت تری می توان داشت .

یکی از روش های مدرن کاشت ریش یا روش دیگر (SUT) می باشد، در این روش از پانج اتوماتیک برای برداشت گرافت ها از پشت سر استفاده می گردد که این امر آسیب کمتری به واحد های مو وارد می کند و سرعت کار بیشتر می شود و در ادامه مراحل کاشت مو به صورت (FIT) انجام می شود، کاشت ریش به روش (SUT) می تواند تراکم ریش های شما را به میزان زیادی افزایش دهد و از طرفی هزینه زیادی روی دست شما نگذارد. باید بدانید در کاشت ریش به این روش داشتن بانک موی مناسب یکی از اصلی ترین شرایط می باشد، امکان پیوند در نواحی مختلف صورت در کاشت ریش به روش (SUT) وجود دارد.

نکاتی مهم که قبل از کاشت ریش باید رعایت شود

در روز مراجعه به کلینیک ، نوشیدنی‌های کافئین دار (قهوه، چای، نوشابه و انرژی‌زا) مصرف نکنید، کافئین باعث افزایش خون ریزی و حساسیت می شود، در کاشت ریش عوارض جانبی وجود دارد ، اما مسئله جدی نیست، آن ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کبودی خفیف.
  • تورم .
  • حساسیت صورت و بانک مو نسبت به لمس.
  • موی فرورفته.
  • بی‌حسی پوست صورت و بانک مو و …

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند

 ـ تا زمانی که موهای سالم روی پوست سر خود دارید می توانید عمل کاشت ریش را انجام دهید، کاشت ریش و سبیل را می توان از سن 24 سالگی به بعد انجام داد، که البته حتما باید مو و ریش فرد توسط متخصص معاینه شده و در صورت تایید امکان کاشت ریش یا سبیل وجود دارد، زیرا ریش در سن سی سالگی کامل می شود و می توان تا آن موقع صبر کرد و اگر نتیجه ای حاصل نشد اقدام به کاشت نمود.

ـ کاشت ریش برای کسانی که ریش و سبیل کم پشتی دارند، بخش‌ هایی از ریش یا سبیل ‌آن ها دچار طاسی شده یا به طور مادر زادی ریش و سبیل ندارند مناسب است.

 

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *