کاشت مو به روش (DHI)

کاشت  مو به روش (DHI) یک روش کاشت مو بر پایه روش (FUE) می باشد، در روش (FUE) واحد های مو به صورت مجزا از ناحیه اهدا یا بانک مو برداشته می شوند، سپس در ناحیه کاشت حفره هایی ایجاد می شود و واحد های برداشت شده درون این حفره ها قرار داده می شوند.

انجام کاشت مو به روش (DHI)

انجام کاشت مو به روش (DHI)

در کاشت مو به روش (DHI) برداشت گرافت ها با استفاده از میکرو پانچ ها صورت می گیرد، گرافت های برداشت شده درون محلولی غنی از مواد غذایی قرار می گیرند. به این ترتیب در فاصله زمانی بین برداشت گرافت و کاشت آن، گرافت ها سالم می مانند، کاشت گرافت ها در این روش با استفاده از یک ابزار مخصوص صورت می گیرد استفاده از قلم چوی در کاشت، تفاوت اصلی کاشت مو به روش (DHI) با روش (FUE)  می باشد، به همین دلیل گاهی به روش (DHI)، روش چوی نیز گفته می شود.

نکته مهم : تفاوت عمده این روش با سایر روش های کاشت در نحوه کاشت گرافت ها می باشد، یعنی به جای اینکه ابتدا حفره ایجاد شده و سپس گرافت داخل حفره ها قرار بگیرند، با استفاده از قلم همزمان با ایجاد حفره، گرافت تعبیه شده در قلم داخل پوست سر وارد می شود. همه این موارد مهم را متخصصین کاشت موی کلینیک آدنیس در جلسات قبل از عمل کاشت در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

این روش برای چه افرادی روش مناسبی می باشد؟

افرادی که آلوپسی آندروژنی یا ریزش با الگوی مردانه دارند، بهترین کاندیدای کاشت مو به روش (DHI) هستند، استفاده از این روش در افرادی که بانک موی مناسبی ندارند، توصیه نمی شود. بانک مو در این روش نقش خیلی خیلی مهمی را ایفا می کند.

کاشت مو در چه شرایطی مناسب می باشد؟

  • سن مناسب برای کاشت مو بالای 27 سال می باشد، زیرا در قبل از این سن ریزش مو در افراد ادامه دارد، به عبارت دیگر، وسعت منطقه طاسی و وضعیت بانک مو در کمتر از این سن هنوز تثبیت نشده است.
  • یکی دیگر از عوامل موثر در نتیجه کاشت مو، ضخامت موها می باشد افرادی که مو های آن ها ضخیم است، نسبت به افراد با موهای نازک، نتیجه بهتری از کاشت مو خواهند گرفت.
  • در افرادی که رنگ موی آن ها نزدیک به رنگ پوست است یا رنگ مویی روشن دارند، نتیجه کاشت مو مطلوب تر می باشد.

مراحل اصلی کاشت مو

مراحل اصلی کاشت مو

همان طور که بیان شد، کاشت مو به روش (DHI) شبیه همان روش (FUE) است با این تفاوت که واحد ها بلافاصله بعد از برداشت در محل کاشت قرار داده می شوند، بنابراین مراحل کلی در این روش، مشابه روش (FUE) است.

مرحله اول کاشت مو مراجعه به متخصص کاشت و انجام معاینات اولیه می باشد، در این جلسه وضعیت پوست سر، جنس مو و بانک موی بیمار بررسی می شود، با توجه به تراکم مد نظر بیمار، وسعت منطقه طاسی و وضعیت بانک مو تعداد واحد های لازم برای کاشت در این مرحله مشخص می شود.

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با جلسه معاینه این است که در این جلسه متخصص با توجه به شرایط متقاضی مناسب ترین روش کاشت مو را برای او انتخاب می کند. اگر روش خاصی مد نظرتان هست حتما با متخصص در میان بگذارید تا متخصص تشخیص دهد این روش برای شما مناسب می باشد یا خیر.

قبل از شروع برداشت و کاشت گرافت ها، پوست سر بی حس و ضدعفونی می شود.

برداشت و کاشت

همان طور که بیان شد، در کاشت مو (DHI)، برداشت و کاشت واحد ها در یک مرحله انجام می شود. واحد ها با استفاده از میکرو پانچ برداشت می شوند و به منطقه کاشت انتقال داده می شوند، با استفاده از قلم چوی شیار هایی در منطقه کاشت ایجاد می شوند و با فشرده شدن پیستون دستگاه، واحد ها رها شده و درون حفره های ایجاد شده قرار می گیرند.

مزایای کاشت مو به روش (DHI)

تفاوت روش کاشت گرافت ها و استفاده از قلم چوی در کاشت مو به روش (DHI)، سبب افزایش کیفیت کاشت مو با این روش شده است، برخی از مهم ترین مزایای این روش کاشت مو در ادامه بیان شده است:

  • گرافت های برداشت شده در این روش، به طور مستقیم، پس از برداشت در محل کاشت، قرار داده می شوند.
  • کاشت مستقیم گرافت ها بعد از برداشت، باعث افزایش سرعت کاشت مو با این روش نسبت به کاشت مو به روش FIT شده است.
  • این روش، یک روش تهاجمی با حداقل عوارض می باشد و …

معایب کاشت مو به روش (DHI)

برای اینکه متقاضی تصمیم گیری آگاهانه ای داشته باشد، لازم است که علاوه بر مزایای یک روش کاشت مو با معایب آن روش نیز آشنا شود، به این ترتیب توقع بیمار از کاشت مو واقع بینانه تر خواهد بود.

  • در این روش با استفاده از ابزار های کاشت دقیق تر، دقت کاشت افزایش پیدا کرده است و واحد مو ها ظاهری طبیعی تر دارند.
  • با توجه به دقت بیشتر این روش، زمان انجام کاشت آن نسبت به کاشت مو به روش های دیگر مانند (SUT) طولانی تر می باشد.
  • امکان واکنش آلرژیک به مواد بی حسی در تمام روش های کاشت مو از قبیل کاشت مو به این روش وجود دارد و …

مواردی که قبل از کاشت مو باید آن ها را رعایت کنید.

  • لازم است که متقاضی قبل از کاشت مو یک وعده غذایی سبک میل کرده باشد،(تهیه صبحانه و نهار سبک بر عهده کلینیک کاشت مو می باشد.
  • مو هایتان را شب قبل از عمل کاشت با شامپو بشوئید.
  • متقاضی باید تمامی دارو های مصرفی، مکمل های دارویی، داروهای گیاهی و ویتامین های خود را به متخصص اطلاع دهد، زیرا مصرف برخی دارو ها قبل از کاشت ممنوع می باشد و ممکن است خطر آفرین باشد، همچنین نوشیدنی هایی مانند: قهوه و … ممنوع می باشد.
  • در صورتی که بیمار به برخی دارو ها یا هر نوع داروی دیگری حساسیت دارد، لازم است که به متخصص کاشت اطلاع دهد.
  • حداقل 10 روز قبل از جراحی استفاده از دارو های رقیق کننده خون متوقف شود، این دارو ها در روند انعقاد خون اختلال ایجاد می کنند و ممکن است متقاضی دچار مشکل خون ریزی شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

توجه و مراقبت های بعد از کاشت مو در نتیجه نهایی تاثیر بسیاری دارد، حتی اگر برای کاشت مو از یکی از بهترین روش های کاشت مو مانند (DHI) استفاده شده باشد و کاشت مو توسط متخصصانی با سابقه در تخصصی ترین مرکز کاشت مو  مانند کلینیک آدنیس انجام شود، باز هم لازم است که به توصیه های متخصص در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت مو توجه و دقت کافی داشته باشید.

هزینه کاشت موی (DHI)

برای گرفتن قیمت کاشت مو باید با مشاوران ما در آدنیس ارتباط برقرار کنید و طبق طاسی و جنس مو هایتان قیمت نهایی کاشت را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد. اینستاگرام : adenis_clinic

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *