موهای کاشته شده می ریزند؟

شاید این موضوع یکی از دغدغه های اصلی شما عزیزان باشد که آیا موهای کاشته شده می ریزند؟ در جواب شما باید بگوییم که خیر موهای کاشته شده به هیچ عنوان نمی ریزند و اگر از آن ها در ابتدای کاشت به خوبی مراقبت شود موهای سفت و پر پشتی را خواهید داشت و البته این کار بستگی به انتخاب صحیح و درست کلینیک کاشت مو می باشد.

آیا موهای کاشته شده می ریزند؟

آیا موهای کاشته شده می ریزند؟

در جواب شما باید بگوییم که خیر موهای کاشته شده به هیچ عنوان نمی ریزند.

موضوع مهمی که وجود دارد این است که طاسی با یک راه‌ حل ساده به اسم عمل پیوند و با توجه به قیمت کاشت هر تار مو که مبلغ منطقی است، به ‌راحتی می‌توانید زیبایی را برای خود به ارمغان آورید،

البته در عمل پیوند مو مسائل مختلفی وجود دارد که متخصص زیبایی قبل از عمل به آن خواهد پرداخت زیرا باید دلایل ریزش بررسی ‌شده و مراحل درمان قطعی برای دائمی بودن موهای کاشت شده انجام شود و همچنین محل مناسب برای اهدای مو ‌های مورد نیاز عمل نیز مشخص گردد، قیمت کاشت هر تار مو از آن دست نکات مهم در انتخاب کلینیک مدنظر است، این معیار شاید در نگاه اول موضوع مهم باشد، اما کیفیت کلینیک و متخصص کاشت مو موضوع مهم‌ تر و معیار اصلی‌ تر در انتخاب شما می باشد.

کاشت مو یا پیوند موی طبیعی، به برداشت و انتقال واحد مو از قسمت های قابل برداشت بانک مو و یا قسمت هایی از بدن مانند ریش و سینه و … و کاشت آن در قسمت هایی که دچار ریزش (طاس) شده اند، گفته می شود ، متقاضیان کاشت مو آقایانی هستند که از طاسی وراثتی، و یا ریزش مو رنج می برند و زیبابی و جذابیت آن ها تحت شعاع این طاسی قرار گرفته است، کاشت مو می تواند هم برای آقایان و هم برای خانم ها مورد استفاده قرار گیرد و خوشبختانه باید گفت که افراد با نژاد ها و سن های مختلف، سال ها است که با استفاده از این متد توانسته اند رشد موی طبیعی داشته باشند.

 

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است:

مردانی که دچار ریزش آندروژنیک هستند، افرادی که در سوانحی خاص مانند آتش سوزی موهای سر خود را از دست داده اند، افرادی که روش هایی مانند مزو تراپی مو را امتحان کرده اند و به نتیجه ی مطلوبی در زمینه ی رشد موها نرسیده اند و افرادی که تمایل دارند اسکارهای موجود در سر خود را به واسطه‌ی موها بپوشانند کسانی هستند که کاشت مو برای آنها روش مناسبی می باشد.

 

مراحل کاشت مو :

کاشت مو  تخصصی آدنیس ، سالها است که توانسته رضایت بیماران خود را در زمینه ی کاشت مو جلب نماید و زیبایی و جذابیت را به افراد متعددی بازگرداند، تعهد تیم کاشت و تخصصی ما به افرادی که سلامت و زیبایی خود را به ما سپرده اند از جمله مواری است که توانسته ما را از کلینیک های دیگر متمایز سازد.

انواع روش های کاشت مو :

کاشت مو روش های مختلفی دارد و بنا به نظر متخصص کاشت  مو و شرایط هر فرد این روش های کاشت می تواند در افراد مختلف متغیر باشد اما باید دانست که ماهیت کلی کاشت در تمامی روش ها یکسان می باشد به طور کلی انواع این روش ها به شرح زیر می باشد :

انواع روش های کاشت مو

کاشت مو به روش (FIT) :

کاشت مو به روش (FIT) در حقیقت روش پیشرفته کاشت (FUE) می باشد که در آن گرافت های مو، با دستگاه میکرو پانچ مخصوص، به صورت تک به تک و دانه به دانه از دور تا دور سر (بانک مو) برداشته می شود، کاشت مو به روش (FIT) یکی از پرطرفدار ترین روش‌های کاشت مو در ایران است. روشی کم ‌تهاجمی و موثر که می‌تواند بدون دردسر به شما سری پرمو هدیه دهد ، امروز قصد داریم به کمک متخصص کاشت مو آدنیس نگاهی کاربردی و دقیق به این روش کاشت مو  بیندازیم ، ببینم چرا روش (FIT) اینقدر پرطرفدار است، چگونه انجام می‌شود، چه مزایا و معایبی دارد، عوارض این روش چیست و هزینه ‌های کاشت مو با روش (FIT) چقدر است ، اگر قصد کاشت مو را دارید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید، در معاینه مشخص می ‌شود که اصلا بانک موی شخص از توانایی لازم برای عمل کاشت مو (FIT) یا هر یک از روش‌ های دیگر کاشت مو برخوردار است یا خیر، اما بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو و طاسی در نواحی سر هستند می‌توانند با استفاده از هر یک از روش‌ های کاشت مو از جمله کاشت مو (FIT) به ظاهر طبیعی و عادی خودشان دست پیدا کنند.

 

کاشت مو به روش (FUE) :

کاشت مو به روش (FUE) به دلیل پیشرفت در روش برداشت گرافت، امروزه واحد های مو به صورت بسیار ظریف‌ تر و دقیق‌ تری برداشت می شود و به کاشت مو به روش (FIT) شناخته می شود. در کشورهای اروپایی، از اصطلاح (FUE) به جای (FIT) بیشتر استفاده می ‌شود.

 

 

کاشت مو به روش (FUT) :

یک روش بسیار پیشرفته پیوند مو، پیوند واحد مو (FUT) است که به شیوه ای انجام می شود که الگوی طبیعی رشد مو را تقلید می کند و برای افرادی که ناحیه بزرگی از سرشان فاقد مو است، انتخاب ایده آلی است ، در روش کاشت مو به روش (FUT) مو های مو با یک برش خطی (برداشت فلپ) از پشت سر فرد برداشته می شود و بعد از برش و تقسیم به قطعات کوچک تر ، در قسمت های مورد نظر کاشته می شود از این زمان به بعد، به این برش ها، گرافت گفته می شود، در این روش تعداد مو های بیشتری قابل انتقال هستند، ولی باید گفت که خط برش در قسمت اهدا کننده به صورت یک نوار خطی باریک صورتی رنگ، در پشت سر باقی خواهد ماند که البته زیر پوششی از موی سر مخفی شده و تنها با کوتاه شدن بیش از حد مو، قابل رویت می باشد.

 

در طی روند کاشت روش (FUT) دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

  • متخصص پوست سر را به صورت سطحی بی حس می کند.
  • یک نوار از بافت موی خودتان را از آنجا که ناحیه اهدا کننده نامیده می شود یا منطقه ای که موهایتان مقاوم است (به این معنی که احتمال طاسی یا ریزش کمتری دارد) برمی دارند.
  • سپس تیم کاشت بافت منطقه ایی را که مو را از آن جا برداشت می کند، این یک زخم سطحی و کوچک است که به راحتی توسط موهای باقی مانده شما پوشیده می شود.
  • نوار اهدا کننده به وسیله یک فرآیند جدا سازی دقیق میکروسکوپی به واحدهای مو منحصر به فرد برش داده می شود.
  • سپس متخصص با مته حفره های ریزی را روی سر شما جایی که ریزش مو اتفاق افتاده است، ایجاد می کند و واحدهای پیوند مو را وارد می کند.
  • محلول ضدعفونی کننده به آرامی به پوست سرتان اعمال می شود.
  • منطقه کمک کننده شما با یک باند پوشیده می شود.

در انتهای کار، تیم کاشت از شما می خواهد به مدت چند روز به منظور حفاظت از سرتان یک کلاه یا سربند بپوشید.

 

کاشت مو به روش (SUT) :

کاشت مو به روش (SUT) در واقع همان روش کاشت  (FIT) می باشد که در آن، از دستگاه مخصوص مکنده گرافت ها استفاده می شود ، استفاده از این دستگاه ها برای کاشت مو در ایران، با نام تجاری کاشت مو به روش (SUT) شهرت یافت، به بیان دیگر، نام (SUT) نام علمی روش کاشت مو نبوده و در دیگر کشورهای دنیا، نامی ناشناخته نمی باشد.

از مهم ترین ویژگی های این تکنیک، می توان به پایین تر بودن احتمال آسیب رساندن به گرافت های مو توسط متخصص اشاره کرد ، چرا که مو های توسط ابزارهای پیشرفته ای از بانک مو متقاضی استخراج می شوند، اگر متقاضی در گذشته از روش های دیگر کاشت مو استفاده کرده و نتیجه مطلوبی دریافت نکرده باشد، استفاده از کاشت مو به روش (SUT) در صورت داشتن بانک موی کافی برای وی گزینه مطلوب تری خواهد بود، در مواردی که متقاضی دارای بانک موی متراکم و قابل قبولی باشد، این امکان برای متخصص وجود دارد که حتی تا 14000 تار مو برای وی پیوند زده شود، که یک ویژگی ارزشمند در تکنیک (SUT) می باشد و قابلیت کاشت را تا 3 برابر سایر تکنیک های موجود افزایش می دهد.

به طور خلاصه می توان گفت به دلیل ویژگی هایی که این تکنیک دارد، نتیجه کاشت مو بسیار طبیعی خواهد بود و نشانی از کاشته شدن مو بر جای نخواهد گذاشت ، این تکنیک در حال حاضر مطلوب ترین روش برای کاشت مو از نظر متخصصین پوست و مو می باشد.

 

مزایای کاشت مو به روش  (SUT) :

از آن جایی که کاشت مو به روش (SUT) تکنیکی کاملا مدرن و تکمیل شده سایر روش هاست ، به همین جهت معایب سایر تکنیک ها تا حد ممکن در این روش برطرف شده است مانند :

  • در کاشت مو به این روش، سعی تیم کاشت بر آن است تا مو ها را به گونه ای استخراج کند که حداقل میزان بافت پوست سر همراه با آن برداشته شود، به عبارتی انتقال مو ها به تنهایی و بدون اتصال به بقایای بافتی پوست سر این امکان را ایجاد می کند تا در نهایت حداکثر تعداد موهای کاشته شده، رشد کنند و این عامل خود وجه تمایز نتایج حاصل از پیوند مو به روش (SUT) از سایر تکنیک ها می باشد. ناگفته باقی نماند که ویژگی استخراج مو های خالص در تکنیک (FIT) نیز تا حدودی صادق است، اما از آن جایی که در روش (SUT) فرآیند استخراج به طور کامل به وسیله دستگاه های پیشرفته ای انجام می شود، لذا نتایج حاصل از (SUT) به مراتب بهتر و طبیعی تر خواهند بود.
  • به یاد داشته باشید که در این روش متقاضی به هیچ عنوان بیهوش نمی‌ شود بلکه صرفا بی‌ حسی موضعی در این تکنیک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در این روش، ابزارهایی کاملا اتوماتیک و یشرفته کار استخراج ، جمع آوری ، نگه داری و کاشت موها را تحت نظارت متخصص کاشت مو انجام می دهد، این دستگاه سرعت فرآیند کاشت را به طور قابل توجهی نسبت به سایر تکنیک ها بالا می برد، همچنین امکان ایجاد خطا و آسیب به مو ها به حداقل خود می رسد.
  • دوره‌ی بهبودی یا ریکاوری آن کوتاه می باشد، سوراخ‌های کوچک در بانک مو تا 7 روز و در ناحیه ی گیرنده حداکثر تا 14 روز بعد التیام می‌یابند.
  • بلافاصله بعد از عمل، درد و ناراحتی وجود ندارد و یا بسیار کم می باشد.
  • بعد از درمان معمولاً محدودیتی برای انجام فعالیت های روزمره وجود ندارد.
  • در صورت امکان، برداشت مو از مناطقی چون زیر ریش هم در این تکنیک مجاز می باشد.

 

کاشت مو به روش (BHT) :

کاشت مو به روش (BHT) نیز در واقع، همان روش کاشت (FIT) می باشد، با این تفاوت که ناحیه ‌ی بانک مو متفاوت با روش های دیگر می باشد، در این روش به طور معمول واحد های مو، به جای پشت سر، از سینه و ریش افراد برداشت شده و در قسمت های دیگر عمل پیوند صورت می گیرد این روش برای افرادی مناسب است که موهای سر آن ها قابلیت برداشت را ندارد، یا دارای بانک موی ضعیفی در پشت سر خود هستند.

 

توصیه هایی که قبل از کاشت مو باید رعایت کرد :

در مشاوره کاشت مو قبل از کاشت این توصیه ها به افراد داده خواهد شد :

  • خود داری کردن از استعمال دخانیات حداقل 7 روز قبل از کاشت.
  • متوقف کردن مصرف مشروبات الکلی حداقل 3 روز قبل از کاشت مو.
  • عدم استفاده از ویتامین هایی مانند ویتامین E.
  • تعداد جلسات و مدت زمان برای کاشت مو.

 

تعداد جلسات و همچنین مدت زمان برای کاشت مو می تواند در افراد مختلف متغیر باشد که فاکتور هایی مانند تعداد مو های قابل انتقال و روش انتخابی برای کاشت مو می تواند در تعیین این دو عامل نقش اصلی را داشته باشد ، اما به طور معمول، این عمل در یک جلسه به طور کامل انجام می شود. با توجه به این که در کاشت مو به روش (FIT) و کاشت مو به روش (BHT)، لازم است که گرافت ها به صورت دانه دانه از محل اهدا کننده برداشته شوند، این روش، زمان بیشتری برای انجام نیاز دارد.

دوران نقاهت بعد از کاشت مو :

کاشت مو دوران نقاهت طولانی ندارد اما لازم است بعد از کاشت، حدود یک ماه از انجام فعالیت های شدید جسمانی مانند ورزش کردن خود داری نمود. به طور کلی بعد از کاشت مو باید هر فعالیتی که سبب تعرق بیش از اندازه ی فرد می شود، یا باعث افزایش فشار خون می شود، را محدود نمود.
اما باید دانست که مدت زمان این دوران نقاهت می تواند در افراد مختلف متغیر باشد و بستگی به نوع کاشت و میزان واحد مو های انتقالی در هر فرد دارد، ولی معمولا بعد از 3 تا 7 روز، فرد می تواند به روند زندگی عادی خود بر گردد.

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو :

بدون شک مراقبت هایی که افراد بعد از کاشت مو انجام می دهند می تواند در موفقیت کاشت مو تاثیر گذار باشد، حتی اگر کاشت مو در افراد موفقیت آمیز باشد ولی مراقبت های بعد از کاشت به درستی صورت نگیرد فرد نمی تواند کاشت موی موفقی را احساس نماید، از مهم ترین این مراقبت ها موارد زیر هستند:

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو :

بعد از کاشت مو لازم است فرد تا مدت زمان یک هفته با زاویه ی 45 درجه بخوابد و حداقل تا دو شب سر خود را بالا بر روی بالش قرار ندهد، بهترین راه حل بعد از کاشت مو استفاده از صندلی هایی استراحت است چراکه این صندلی ها موقعیت بدن را در حالتی قرار می دهد که به سر فرد فشاری وارد نخواهد شد ، باید دانست که استراحت بیشتر بعد از کاشت مو می تواند به بهبودی سریع تر بعد از کاشت مو کمک نماید ، توجه به درست خوابیدن می تواند سبب شود تا ورم های موجود حاصل از کاشت مو کاهش یابد.

 

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو :

استفاده از کلاه می تواند محافظی برای منطقه کاشته شده در برابر تابش مستقیم نور خورشید و همچنین باد و یا باران باشد. از روز سوم استفاده از کلاه مجاز است، در هر روز فقط تا حدود هشت ساعت از کلاه استفاده کنید. کلاه باید نخی، گشاد و بدون پرز باشد.

 

 شستشوی مو بعد از کاشت مو :

شستشو بعد از کاشت مو باید به وسیله ابر و شامپوی مخصوص کاشت مو صورت گیرد. کاشت مو آدنیس از معدود کلینیک تخصصی کاشت مو می باشد که بعد از باز کردن پانسمان، محل کاشته شده در سر را شستشو داده و آموزش این کار را به افراد، به منظور صحت انجام شستشو و صدمه وارد نکردن به موهای کاشته شده می دهد.

 

هزینه و قیمت انواع روش های کاشت مو :

هزینه ی کاشت مو کاملا بستگی به نوع کاشت مو، تعداد مو های انتقالی و تخصص گروه متخصص دارد، در نتیجه نمی توان هزینه ای دقیق برای آن اعلام نمود و لازم است در جلسه ی مشاوره ی اولیه نسبت به این هزینه صحبت شود، بستگی به نوع طاسی سر و کیفیت موی سر قیمت گذاری می شود ولی تفاوت چندانی نسبت به روش های دیگر احساس نمی شود.

 

 آیا موهای کاشته شده می ریزند؟

شاید این موضوع یکی از دغدغه های اصلی شما عزیزان باشد که آیا موهای کاشته شده می ریزند یا خیر؟؟؟ در جواب شما باید بگوییم که خیر موهای کاشته شده به هیچ عنوان نمی ریزند و اگر از آن ها در ابتدای کاشت به خوبی مراقبت شود موهای سفت و پر پشتی را خواهید داشت و البته این کار بستگی به انتخاب صحیح و درست کلینیک کاشت مو می باشد که کاشت مو آدنیس با سابقه کاری و متخصصان ماهر و تحصیل کرده در خدمت شما عزیزان می باشد، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت زیر شده و با همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته تماس حاصل فرمائید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

آیا کاشت مو عوارض دارد؟

باید گفت که کاشت مو عوارض بسیار کمی دارد و عوارض جانبی این کاشت در طی یک تا دو هفته از بین خواهد رفت ، از جمله این عوارض، بین 24 تا 48 ساعت تورم صورت می باشد که کاملا طبیعی می باشد، در بعضی افراد، محل برداشت ممکن است دچار قهر مو شود ، موهایی که دچار شُک شده اند، پس از مدتی دوباره به صورت طبیعی رشد خواهند کرد، بعد از ریزش اولیه ی موها به احتمال زیاد افراد رضایتی از شکل ظاهری مناطقی که در آن کاشت صورت گرفته است نخواهند داشت اما باید این را دانست که بعد از مدت زمانی خاص رشد به صورت طبیعی را شاهد خواهیم بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین مرکز کاشت مو آدنیس در ارتباط باشید.

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *