بهترین فصل کاشت مو

صحیح است که عدم اتلاف وقت برای انجام برخی کارها درست می باشد، اما کاشت مو یکی از آن ‌ها نیست، فصول مختلف با توجه به شرایط جوی می ‌توانند به شما کمک کنند و یا بهبودی شما را دشوار سازند، به هر حال در این نوشته می‌ خواهیم ببینیم بهترین فصل کاشت مو چه فصلی می باشد.

زمانی که شما تصمیم به کاشت مو می ‌گیرید، هیجان ناشی از رسیدن به مو هایی پرپشت می ‌تواند موجب عجله کردن در این امر شود، به خصوص اگر زمان زیادی است که مشغول دست و پنجه نرم کردن با ریزش مو هستید، با متخصص خود مشورت کنید و تصمیم خود را بگیرید، در ادامه با ما همراه باشید تا مطالبی را در خصوص بهترین فصل کاشت مو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

When is the best hair transplant season

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی می باشد؟

با توجه به این که کاشت مو یک عمل سرپایی محسوب می ‌شود که در عرض چند ساعت انجام می‌ گیرد، اصلی‌ ترین نگرانی در مورد آن بحث بهبودی و ریکاوری می باشد، مانند همه عمل های دیگر، محل‌ کاشت را باید تمیز نگه دارید تا عفونی نشود، دو هفته ابتدایی بعد از کاشت بازه ‌ای بسیار مهم در بهبودی پس از کاشت می باشد، بعد از 6 تا 8 هفته می‌ توانید به برنامه روتین سابق خود بازگردید و معمولا نتایج کاشت بعد از یک سال به طور کامل نمایان می ‌شود، در این مدت یکساله موهای کاشته شده با ریزش مواجه می شوند و طبق نظر متخصص کاشت با تقویت و استفاده از برخی ویتامین ها مو های کاشته شده نمایان شده و مانند یک فرد عادی موی کاملا طبیعی ای را خواهید داشت. برای این که مطمئن شوید بهترین نتیجه را از کاشت خواهید گرفت، مزایا و معایب کاشت مو در فصول مختلف را بررسی کرده‌ ایم تا ببینید بهترین فصل کاشت مو برای شما چه زمانی می باشد.

 

فصل بهار

در فصل بهار دمای هوا نسبتا متعادل بوده، اما انتظار بارش‌ های مقطعی که وجود دارد، وزش ‌های فصل بهار قدری غیر قابل پیش‌ بینی هستند ولی مانع این نمی ‌شوند که بیشتر آخر هفته‌ ها را در بیرون از منزل بگذرانیم، اما آیا بهار بهترین فصل کاشت مو برای شماست؟ بله فصل بهار گزینه مناسبی برای کاشت مو می باشد.

معایب کاشت مو در فصل بهار

معایب کاشت مو در فصل بهار

باد و باران برای زخم‌ های کاشت (تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشوند) تا حدی تهدید به حساب می‌ آیند و باید مراقب آن ‌ها باشید، با گرم شدن هوا و تابش بیشتر آفتاب، باید به پوست سر خود ضد آفتاب بزنید یا به روش‌ های دیگر طبق دستور متخصص از تابش مستقیم آفتاب به سرتان جلوگیری کنید. همچنین تا پاییز یا زمستان خبری از مو های پر پشت نیست و باید فصل تعطیلات را نیز با مو های کم پشت بگذرانید.

 

فصل تابستان

فصل تابستان می‌ تواند بهترین فصل کاشت مو باشد، اما بستگی به شرایط متقاضی دارد، با توجه به محل زندگی‌، تابستان‌ های کشورمان می ‌تواند به شکل طاقت فرسایی گرم باشد، ولی دلیلی برای نکاشتن مو نمی باشد و این فصل نیز جزء بهترین فصول کاشت می باشد.

میوه‌ های تابستانی مثل هلو، هندوانه و تمشک برای رشد مو بسیار مفید هستند، با این که رژیم غذایی تاثیر آنچنانی بر رشد مو ها بعد از کاشت مو ندارد، اما می ‌تواند به آن کمک کند، اگر تعطیلات تابستان را در ییلاق خود می‌ گذرانید، با دوری از هوای گرم بهبودی خود را آسان ‌تر و تابستان را به بهترین فصل کاشت مو تبدیل خواهید کرد.

گرما ابداً برای شما که کاشت مو انجام داده اید خوب نیست، علاوه بر خشک کردن پوست سر، آفتاب سوختگی نیز بسیار مضر می باشد.

 

فصل پاییز

پاییز را می ‌توان درست در مقابل بهار توصیف کرد، وزش‌ ها و طوفان‌ ها در این فصل محتمل ‌اند، هوا از اواخر مهر رو به سردی می ‌گذارد و نباید فراموش کنیم که پاییز فصل شروع مدارس است و فشار کاری نیز افزایش می‌ یابد، مزایا و معایب کاشت مو در فصل پاییز مانند کاشت در فصل بهار می باشد.

 

فصل زمستان

شاید شنیده باشید که گفته می‌ شود بهبودی پس از عمل های پلاستیک در فصل زمستان آسان ‌تر است،  اما آیا بهترین فصل کاشت مو نیز زمستان است؟

با سرد شدن هوا، فعالیت ‌های ورزشی شما به ورزش‌ های داخل سالن خلاصه می‌ شود که برای دورهه بهبودی شما سودمند می باشد، نیازی به استحمام زود به زود نیست و نگران آفتاب هم نخواهید بود.

هوای سرد و خشک زمستان، رطوبت مو ها را از بین می ‌برد و آن ‌ها را مستعد آسیب می‌ کند، برف و دیگر انواع بارش شما را در معرض عفونت قرار می‌ دهند، غذا های مفید برای رشد مو نیز محدود هستند، می‌ توانید به عنوان جایگزین از ویتامین‌ ها استفاده کنید اما در آن صورت خطر مصرف بیش از حد ویتامین A که باعث ضعیف شدن مو می ‌شود، وجود دارد.

در بین این مفاصل هیچ مشکلی برای کاشت وجود ندارد و طبق شرایط فرد متقاضی و تشخیص مختصص کاشت صورت می پذیرد، شما عزیزان می توانید در تمامی فصول کاشت کرده و قبل از کاشت کلینیک و متخصص خود را انتخاب و بعد از انجام آزمایشات و مشاوره خصوصی اقدام به کاشت مو کنید.

 

*با تشکر که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید*

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *